Avatar billede soulraven Nybegynder
04. marts 2007 - 13:53 Der er 8 kommentarer

No signal recived ved opstart.

Hej folkens, min skærm har en sjælden gang i mellem efter et crash ikke ville mere når den kommer til login interfacen på windows når jeg starter den. det gik så væk ëft er en ny genstart.

Jeg har her for et par dage siden, fået mig et ny grafik kort. et ati radion x1950pro xtx. Det køre bare super og der var ingen problemer med det til at starte med.

skærmen sidder til en splinterny dvi>vga converter til dvi stikket på grafik kortet.

skærmen er en crt noname skærm der er dog 6 år gammel som måske kunne være problemet.

men efter jeg har hentet eve online om natten og ladet den stå tænt hele natten, derefter da jeg skiftede opløsning (gik ind i spillet) sagde den "no signal" computeren nynnede roligt vidre men skærmen ville ikke vise noget. jeg genstartede og det var det samme når jeg kom ind i windows login(den skifter opløsning der også) jeg ventede et par timer og den virkede igen.

Problemet er at jeg forstår enig ikke hvad jeg skal gøre. det ville være meget nemt hvis det ikke var for det faktum, at skærmen køre superb i fejlsikret tilstand, selv om den nægter at vise signal når jeg starter computeren normalt. så det giver ligesom ikke andet mening til mig andet en det må være et driver problem.

har afinstalleret driveren og installeret igen, det gav mig yderligere 5 sec inde i det normale windows før skærmen droppede signalet igen.

nogen der har nogen geniale forslag til hvordan jeg kan få ordnet dette problem? og hvordan kan jeg udelukke de forskellige ting for at få fat i selve problemet.

på forhånd tak.
Avatar billede trav4u2 Novice
04. marts 2007 - 14:07 #1
Jeg ville nok starte med at boote op i fejlsikker tilstand (F8 når du booter) og så lege lidt med forskellige opløsninger.
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. marts 2007 - 14:15 #2
har prøvet at lave om i opløsning via fejlsikker tilstand, problemet er bare når jeg har ændret den går den aligevel op i samme opløsning (skiftede til 800x600) som før.
Avatar billede trav4u2 Novice
04. marts 2007 - 14:54 #3
Jeg oplevede noget lignende for et par år siden. Hos mig var synderen pivot-software,
men med en crt skærm er det jo ikke dér ;-)

Har du andet skærm-software installeret?
Har du ikke mulighed for at låne en skærm med dvi?
Min fejl kunne i øvrigt også restituere sig kortvarigt ved at PC’en var slukket nogle timer.

Og ikke for at friste ;-)  http://epn.dk/teknologi/it/article24148.ece
Avatar billede trav4u2 Novice
04. marts 2007 - 15:08 #4
Ved nærmere eftertanke så var det ikke pivot-software'et der var problemet, men derimod et program (http://www.samsung.com/Products/Monitors/magictune/magictune_01s.htm) til kalibrering af skærmens farver.

Har dit nye kort installeret sådan noget?
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. marts 2007 - 19:09 #5
jeg har en noname skærm der bruger windows drivere, siden jeg ikke har kunne finde drivers til den.(købt brugt uden drivere)

Og jeg har ladet den sove lidt i et par timer, og nu virker grafikkortet, det fimret dog en smule ved opstart efter logon.
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. marts 2007 - 19:12 #6
Har ikke installeret noget på via skærm andet en grafik drivere til kortet. det eneste program jeg har der kan lave om på det er ati eget control center.
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. marts 2007 - 19:34 #7
har lige checket under ati control panel. den ligger på stabil 41 grader.

Kom til at tænke, kan converteren slå fra? den der sidder på mit grafikkort og laver det om til vga.
Avatar billede soulraven Nybegynder
10. juni 2007 - 06:35 #8
Lukker lige tråden, da der er fundet en løsning.