Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. marts 2007 - 11:07 Der er 5 kommentarer

Hvordan stilles Opera til automatisk at vælge "dk".

I både IE og Firefox er det muligt ved sammen med Ctrl-tasten at stille browseren til automatisk at vælge "DK" som ext.
Hvordan gøres det i Opera?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2007 - 11:15 #1
Menuen Tools > Preferences > Advanced > Network > klik på "Server name complettion" (anden knap fra top) > indsæt "dk," foran "com" i "Suffixes"

Husk at det skal være kommasepararet..

Eksempel: dk,com
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2007 - 11:17 #2
Mulig oversættelse til dansk:

Menuen Værktøjer > Præferencer > Avanceret > Netværk > fuldførelse af servernavn > indsæt "dk," foran "com" i "Endelser"
Avatar billede gratis Nybegynder
04. marts 2007 - 05:34 #3
Avatar billede cbh159 Nybegynder
07. marts 2007 - 15:48 #4
Du behøver ikke nødvendigvis at anvende ctrl+enter for at få smækket
"www." og ".dk" på noget skrevet i adressfeltet, hvis du har slået
autofuldførelse til i Opera. Det vil sige, du kan fx bare skrive
"dr" og trykke enter (du går så til "www.dr.dk"). Se evt.
under...
Funktioner -> Indstillinger - > Avanceret-fanen - > Netværk ->
Fuldførelse af servernavn (per standard er præfiks i den danske
version "www" og suffiks "dk,com").

Hvis du dog faktisk ønsker at anvende ctrl+enter for at få tilføjet
"www." og ".dk", skal du omkode genvejen ctrl+enter fra ".com" til
".dk".. Du omkoder den sådan her....
1) Gå til Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Genveje

2) Under "Opsætning af tastatur" trykker du "Opera Standard" og
herefter "Rediger".

3) Der kommer en ny dialog frem. I feltet øverst til venstre skriver
du genvejen, du vil rette (i omvendt rækkefølge og med " " mellem
tasterne). I aktuelle tilfælde skriver du altså: enter ctrl

4) Du få flere forskellige muligheder frem, alt efter den givne
kontekt. Du ser på den sidste (kontekst "Address dropdown...").
Under "Handling" for denne dobbeltklikker du og skifter ".com" ud
med ".dk".
Avatar billede cbh159 Nybegynder
07. marts 2007 - 15:51 #5
... se i øvrigt mere om at lave/omkode genvej på http://opera.softwolves.dk/tips-og-tricks.o#nyegenveje