Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 19:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Site pris?

Hej E

Jeg er ved at udvikle en internet-butik, med tilhørende administrations system, og vil gerne have nogle råd til hvordan jeg kan sætte en pris på hele systemet!

Håber i har nogle idéer.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 19:11 #1
Hvor brugervenligt er sitet?

Hvor meget er ufviklet, hvilket faciliteter har det?

Hvor godt er konceptet?

Alt dette har indlydelse på prisen.

Hvis sitet opfylder alle punkter mener jeg 50.000 kroner er en fair deal.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 19:13 #2
Jeg mener og du skal fastsætte en pris hvorefter på hvor megen support du skal yde på dette system efter at have overdraget dette.

Hvis Administartionsdelen er nem at betjene således ikke IT-Eksperter kan overtage dette og vedligeholde dette uden de store problemer er det et absolut plus og bør også skyde prisen i vejret.

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 19:51 #3
Er ret stolt af administations systemet!!!

Hvis du får tid:
http://admin.gold-fish.dk/

User: foxmulder58
Pass: 123456
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 19:53 #4
Konceptet bygger på den fysiske butik.
Faciliteterne fremgår af administration systemet.

BTW, tag dig ikke af oprettede vare, ordre mv. de er bare til test!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 20:11 #5
det er flot, du skal dog være opmærksom at der findes et gratis system kaldet VirtuMart der er ret udbygget med muligheder.

men ellers ser det kanon ud!

Jeg er dog ikke så vild med den der træstruktur.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 20:11 #6
Undskyld systemet hedder VirtueMart.

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:01 #7
Takker, det kan være jeg kan finde nogle triks.
Men det var chancen for at se om jeg kunne, fandt også andre systemer inden jeg gik i gang.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:08 #8
"træstruktur" regner med du mener menuen.
Kunne ikke lige komme på andet, da alle de punkter ville stå lang nede.
Men kunne jo også lave det således at at under punkterne blev valgt efter at være gået ind på "oversiderne".
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:32 #9
Men alt i alt, har du nogen idé om hvor meget systemet er værd?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 21:37 #10
Sælger du selve rettighenden til dit system eller sælger du en hjemmeside med systemet?

dvs du laver websider med dette system, men selve rettighenden til systemet tilhører dig?
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:42 #11
Regner med at sælge systemet som en pakke, og ikke rettighenderne.
Men hvad er pris forskelle?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 21:46 #12
ok jeg sælger som regel et cms sammen med virtuemart til en virksomhed. Jeg mener din startpris for dette er 15.000 kroner og så opefter. men det afhænger alt af hvad kunden mener sit sytem skal have af forskellige små features.

Husk ike at sælge dig selv for billigt!

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:46 #13
Enten har du mange IP'er... Eller også er der andre der logger ind, med samme user!
Log ind bliver nemlig logget med IP...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 21:48 #14
ja du offentliggjorde jo brugernavn og password.

Skynd dig at lukke for adgangen.

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:48 #15
CMS, er det en slags hjælp eller hva?
Google og nåede frem til en slags hjælp, af en eller anden art.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 21:51 #16
foxmulder58, er deaktiveret!
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 21:53 #17
CMS = Content Management System, alfa og omega i et sådant system er blandt andet at kunne levere et website der kan vedligeholdes uden brug af HTML/PHp/ASP kodning overhovedet.

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
28. februar 2007 - 22:01 #18
Tja... Det kan det også lige nu...
Men det skal udbygges.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. februar 2007 - 22:03 #19
Ok jeg kunne godt tænke mig at se det færdige resultat.

og tak for point.

mvh
Mads
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
01. marts 2007 - 07:01 #20
Fair... Hvad er det første og tredie tal i din IP.
IP = første . anden . tredie . fjerde

Så kan jeg lave koden din IP.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
01. marts 2007 - 09:38 #21
Send mig oplyninger via adressen madsns(at)gmail.com