Avatar billede ddjppol Nybegynder
28. februar 2007 - 10:53 Der er 5 kommentarer

tlog flush

Hvordan "tømmer" jeg transaction loggen.?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 10:57 #1
er der ikke en "kommando" der hedder "FLUSH LOGS" ?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
28. februar 2007 - 11:02 #2
Nix...

Jeg skal slette en masse specefik data med "DELETE FROM....." og den køre max langsomt, så det er tlogen der lige skal tømmes tror jeg...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
28. februar 2007 - 14:05 #3
Din transactionlog bliver truncated i det du tager backup af den...

Link til hele syntaksen samt eksempler på backup.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms186865.aspx

Umiddelbart skal du helst undgå at shrinke den - for at undgå fragmentering af loggen fysisk på disken...
Avatar billede ddjppol Nybegynder
28. februar 2007 - 14:11 #4
det er jeg med på... Jeg har fundet ud af at mit problem er at der er 4,7 mill poster i den tabel jeg slette fra, og at der er 2 index på den. 1 cluster og 1 noncluser...

Hvordan løser jeg mit hastigheds problem? for det hjælper ikke at disable de clustre, for så kan jeg ikke slette fra tabelen...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
28. februar 2007 - 14:59 #5
Uanset hvordan, så er din transactionlog nød til at kunne holde dine sletninger hvis du gennemfører dem i een transaktion...
Så hvis du sletter 1 gb data skal det kunne være i din log.

Du kan jo evt. dele det op, og tage backup af loggen undervejs... ?

Hvorfor kan du forøvrigt ikke slette fra din tabel uden indexes ?
Indexes bliver brugt til at læse fra...