Avatar billede kwudo Nybegynder
27. februar 2007 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dell PowerEdge

Hej alle eksperter :-)

Vi har fundet en server på dell, En dell poweredge: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/pedge_860?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd

Meningen med serveren er at vi skal hoste omkring ihvertfald 25-50 hjemmesider istarten med hver 500 mb, de skal have ftp og mysql adgang.
Dvs. 500 mb. Til en mysql database og 500 mb, til Filer.

Serveren skal være online 24 timer i døgnet, og hele tiden være tilgængelig.
Og der skal være mulighed for tilsluttelse af en backup server.

Kan denne server anbefales?
Og hvad er nødvendigt for at den skal kunne opfylde vores krav?

Snakker vi 1 eller 2 gb ram?
Og hvad skal ellers gøres større på den,

Kan i evt. Finde en billigere? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2007 - 04:34 #1
Den er særdeles hurtig CPU mæssigt.

Jeg vil sige mindst 2 GB RAM hvis 1 CPU mindst 4 GB RAM hvis 2 CPU.

Dit største problem er disk. En RAID controller, flere diske og noget spejling er et must.

Dell må have en tower model som er både billigere og har mere plads til diske.

En sådan 1U rack model er mest egnet til at have et stort antal web servere i
et skab og så en database server med mange diske i et andet skab.

En backup server er mest et spørgsmål om konfigurering af netværket og
softwaren.
Avatar billede kwudo Nybegynder
28. februar 2007 - 08:23 #2
måske beslutter vi os for at hoste vores egne sider,
kan denne her server så bruges:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkbsdt1&kc=305&l=da&oc=SC024401&s=bsd&sbc=pedge_sc440

Hvis den nu får 2 gb ram?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2007 - 04:30 #3
tjo

jeg vil stadig anbefale RAID 1 og 2 diske
Avatar billede kwudo Nybegynder
02. marts 2007 - 20:08 #4
hvad mener du med RAID 1?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2007 - 01:50 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:08 #6
OK ?