Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre labe.caption for en formular når nu række vælges

Jeg har en delt formular, hvor jeg bruger hændelsen vedAktuel til at udfylde en label jeg har på detailformularen.

Det går også fint, og hvis jeg laver en msgbox med teksten, skifter den også når jeg skifter række.

Men min label bliver kun udfyldt med værdien for første række jeg ser. Når jeg skifter række, ændres den ikke.

Så jeg mangler en kommando der kan opdaterer formularen, så de rigtige værdier vises...
har prøvet me.refresh, men det hjalp ikke :o(
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2007 - 21:22 #1
Hvad er en:

"Jeg har en delt formular"

Men jeg gætter på, at du taler om en fortløbende formular. Og så kan det umiddelbart ikke lade sig gøre. Din label vil altid vise den første post.
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2007 - 21:23 #2
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:29 #3
delt formular = Min formular er delt i 2 vinduer, et detailvindue og et oversigt over rækker...  Måske noget nyt i Access 2007? (Der hedder det bare 'Delt formular').

hvis det ikke kan lade sig gøre med en label, hvad så hvis jeg ændre det til et felt?
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2007 - 21:33 #4
Har ikke Access 2007.
Jeg vil tro, at du kan gøre det med et felt, men jeg antager, at det skal være bundet til en tabel.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:35 #5
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2007 - 21:42 #6
I selve indledningen i dit link er der sådan set ikke noget nyt.
I forklaringen til en delt formular minder det mest af alt om en formular med en underformular.
Jeg er dog ikke gået i dybden med teksten, men vil da studere det ved lejlighed.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:42 #7
kan godt lave det til en felt, men jeg får fejl når jeg laver en
Tekst61.Text = strTekst

....  også selvom det er bundet til et felt...  suk, der er lang tid siden jeg har leget i Access sådan for alvor ;o)
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:44 #8
og ja, det kunne godt laves som en underformular i gamle dage...
"En delt formular er en ny funktion i Microsoft Office Access 2007, som giver dig to visninger af dataene samtidig: en formularvisning og en dataarkvisning. "
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 21:53 #9
kan godt lave det som et felt, men når jeg så skifter til næste række og teksten burde opdateres, får jeg bare en VBA fejl med at objektet er skrivebeskyttet...  er det en egenskab man kan ændre på et felt?
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2007 - 21:57 #10
Jeg er helt på bar bund i 2007. der er dog dette der for mig ikke ser korekt ud:

Tekst61.Text = strTekst

HYvis Tekst61 er et datafelt, så skal det vel bare være:

Tekst61 = strTekst

Og hvordan definerer du strTekst?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
26. februar 2007 - 22:07 #11
jeg har bare lavet en DIM strTekst...

Men jeg har faktisk løst problemet...  Det var nemlig at jeg benyttede tekst61.Text. Jeg skulle bare have brugt tekst61.value, og vupti virker det...

Det må betyde, at Access og tekst-felter er ganske så umuligt som i de gamle versioner ;o).

Men jeg siger tak for hjælpen, og det vil jeg da gerne belønne med de point der var til spørgsmålet...
Avatar billede mugs Novice
27. februar 2007 - 05:15 #12
Tak for point, selvom min hjælp var ganske unødvendig. Jeg må se på 2007 ved lejlighed.