Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 12:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Afsende mail i Kerio Mailserver.

Jeg har et problem. Min Kerio Mailserver vil ikke afsende mails, men vil gerne modtage. Hvad går der galt? Please hjælp!!!

Får denne besked retur når jeg sender:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    test
      Sendt:26-02-2007 12:36

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'bb@bbbbb.dk' den 26-02-2007 12:37
            550 5.7.1 Relaying to <bb@bbbbb.dk> denied (authentication required)

Håber der er en som kan hjælpe mig, da jeg ikke kan undvære min mail:-)
På forhånd tak.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 13:02 #1
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:05 #2
du skal enten lave et IP range som ikke behøver at godkende for at sende (et åbent relay, men KUN for interne IP), det er bedre at få klienterne til at benytte ASMTP (kmen kræver de skal lave nogle få ændringer på deres klient)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:07 #3
du kan vælge hvilke brugere der kan relaye under "smtp server, og relay control" fanebladet i KMS consollen.
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:08 #4
jacla> Den står som den skal:-(
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:11 #5
screem brille> Det er også gjort:-( Andre gode bud?
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:16 #6
Det er garanteret en dum lille ting som jeg har glemt:-( ØV ØV...
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:22 #7
kac prøv lige og tag et screenshot af dine settings på før omtalte side (du kan oploade det til http://imageshack.us/)
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:24 #8
screem brille> Der er prik i "Use relay SMTP server"
Og nednunder står der "Relay server hostname SMTP.mail.dk"
Og "Relay server port 25"

Er det ikke sådan du mener?
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:31 #9
hmm hvilken version benytter du ? (og du kigger under det forkerte faneblad ;)

er ret sikker på du kigger på dette faneblad ? http://img223.imageshack.us/img223/4056/keriocc1.jpg

det er under følgende du skal kigge:
http://img136.imageshack.us/img136/2830/kerio1ma1.jpg
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:37 #10
screem _brille> Ahh okay...Ja der er prik i den øverste og v i den anden og så står der "New IP Adress Group".
Siger det dig noget?
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:38 #11
screem_brille> Skal den se ud lige som den du henviser til?
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:38 #12
Det er 6.1.0 version
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:42 #13
new ip adress group kan jeg ikke sige hvordan er, da det er en du selv har lavet ;)

du kan hvis du trykker på edit ændre hvilke ip adresser der må sende igennem den.
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:44 #14
screem_brille> Der står bare en Ip adresse. Jeg har ikke selv sat det op men jeg tror det er sådan en fælles en. Jeg har nemlig andre som har deres email hos mig.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:45 #15
de der har problemer, er de klienter på lan eller wan siden ?
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:47 #16
lan
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:49 #17
screem_brille>jeg har sat v i de andre ligesom på din og jeg har sendt en test mail for noget tid siden...Den er ikke kommet retur endnu, så jeg håber at det hjalp..Man har vel lov at håbe:-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 13:51 #18
det bedste vil være at få dine klienter til at ændre deres opsætning så de benytter godkeldelse ved SMTP også (det er kun et fluben der skal sættes) (oftest)
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 13:53 #19
screem_brille> Hvis du er en mand så skulle du have et stort kys..Du har løst problemet efter at jeg satte de fluben som du havde på din henvisning. Nu kan jeg både sende og modtage*S* Et stort og taknemmeligt tak herfra.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 14:01 #20
det var så lidt, og håber da så du er noget hunkøn ;) (kender KMS ret godt, så er der andre ting spørg du bare ;)
Avatar billede kac Nybegynder
26. februar 2007 - 14:22 #21
screem_brille> Bare rolig jeg er skam hunkøn:-) og jo tak henvender mig igen hvis det går galt for mig, hvilket det sikkert gør på et tidspunkt..:-)