Avatar billede knudemand Nybegynder
24. februar 2007 - 18:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

valg af trådløs router og netkort

Jeg vil gerne dele min internet forbindelse med en kammerat der bor i samme ejendom som jeg.
Jeg vil gerne sætte en trådløs router op, og i "modtager-pc'en" installere et trådløst netkort.

Der er ca 75m hen til modtagerPCen, så signalet skal være forholdsvis kraftigt.

Hastigheden er mere eller mindre underordnet, da der ikke kommer nævneværdig LAN trafik, -det er kun internet trafik, hvor min linie p.t. er 2 Mb.

Er der nogen der kan anbefale en løsning, evt pakke løsning, der ikke koster en formue ? Jeg håber at kunne få begge dele for noget der ligner 500kr, men det er måske for optimistisk ?

pft
Henrik
Avatar billede screem_brille Novice
24. februar 2007 - 18:08 #1
hvis det er beton byggeri kan du godt glemme det (især når der er ca 75meter imellem jer)
Avatar billede knudemand Nybegynder
24. februar 2007 - 18:12 #2
det er ikke beton, -de 75m er i fugleflugt, og udstyret kan "se hinanden", -der er altså luft og ikke beton mellem udstyret
Avatar billede jacla Nybegynder
24. februar 2007 - 19:51 #3
Normalt kan en router skyde 100 m i Line of Sight.

Men en retningsbestemt antenne, gerne med X  antal db forstærkning ville hjælpe meget.
Avatar billede knudemand Nybegynder
21. oktober 2007 - 15:16 #4
lukket