Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2007 - 09:30 Der er 3 kommentarer

GPRS-baseret firewall

Til rette vedkommende                            Århus, d. 24/2

Jeg har en EDGE-internetforbindelse via et PC-indstikskort fra Telia DK. EDGE er egentlig en videreudvikling af GPRS som er ca tre gange hurtigere. Jeg har læst et sted at en firewall som ZoneAlarm er beregnet til kabelbaserede eller ADSL-internetforbindelser.
Vil det hermed sige at jeg ikke kan bruge ZoneAlarm og i givet fald hvilken firewall skal jeg så bruge?
M.v.h.
Thomas Dahl
Avatar billede langbein Nybegynder
24. februar 2007 - 19:02 #1
En personal firewall bør vel fungere noenlunde likt enten det dreier seg om en ADSL forbindele, EDGE eller GPRS. (Det kan selvfølgelig være snakk om ulike detaljer mht konfigurering.)

Vil anbefale Comodo perwsonal firewall.
Avatar billede langbein Nybegynder
24. februar 2007 - 19:04 #2
Avatar billede langbein Nybegynder
26. februar 2007 - 02:26 #3
Sitter og surfer via mobiltelefonen nå. På denne PC'en så bruker jeg kun Windows sin innebygde firewall. Oppsettet av firewall er helt likt for GPRS som for en annen nettverksforbindelse. Skulle nok tro at Zonelalarm eller Comodo også kan brukes.