Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
23. februar 2007 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TDC bredbånd og Cisco 1605 Router

TDC vil jo men al vold og magt køre DHCP mod min router, og det er da også lykkedes mig at få det til at virke med en opgradering af O til ver 12.x
Routeren modtager sin IP adresse og fra routeren kan jeg pinge dens default gateway.
Fra LAN siden kan en tilsluttet PC uden problemer pinge ydersiden af min router (altså min public IP) men jeg kan ikke pinge TDC gateway'en, og dermed ikke komme på internettet.
Hvad gør jeg forkert?

version 12.2
!
hostname Cisco1605
!
enable password 7 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
!
ip subnet-zero
no ip domain-lookup
!
interface Ethernet0
description connected to Internet
ip address dhcp
ip nat outside
!
interface Ethernet1
description connected to hjemme 10.66.10.0
ip address 10.66.10.1 255.255.255.0
ip nat inside
!
router rip
version 2
passive-interface Ethernet0
network 10.0.0.0
no auto-summary
!
ip nat translation tcp-timeout 88400
ip nat pool NatPool 87.60.58.54 87.60.58.54 netmask 255.255.255.252
ip nat inside source list 1 pool NatPool overload
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Ethernet0
ip http server
!
end
Avatar billede cpufan Juniormester
23. februar 2007 - 16:40 #1
så vidt jeg ved kører tdc hardware med ip-området 192.168.x.x

så det skal du lan nettet op efter.

routeren skal hedde 192.168.1.1
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
23. februar 2007 - 17:19 #2
Du kan da selv bestemme hvilket segment dit LAN skal køre i!!
Jeg tror problemet ligger i noget DNS opsætning. Er det en erhvervs forbindelse du har??
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
23. februar 2007 - 18:10 #3
Ja selvfølgelig kan jeg selv bestemme mit subnet på lansiden og det er ikke her problemet ligger.
Ejheller er der tale om et DNS problem, idet jeg ikke kan ping'e mtdc's gateway.
Det underlige er at hvis jeg sætter en labtop på linjen, så er der ingen problemer, og den kan godt ping'e tdc's kantrouter.
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
23. februar 2007 - 18:13 #4
Ja det er en TDC medarbejder ADSL løsning som er leveret uden router, og TDC yder ikke support på sådanne løsninger, så jeg kan ikke få et ord ud af TDC som henholder sig til at det virker med en bærbar koblet dirrekte på modemet.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
24. februar 2007 - 09:36 #5
Du mangler access-liste 1, som din nat henviser til.

Tilføj:
access-list 1 permit 10.66.10.0 0.0.0.255

Hvis det ikke hjælper, så kig i din NAT-tabel, når du har forsøgt at pinge TDCs gateway og se om det bliver nattet rigtigt.

Subsidiært; Kan din router pinge TDCs gateway?
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
24. februar 2007 - 13:06 #6
Se det hjalp, underligt som men kan se sig blind på en konfiguration.
send mig et svar så jeg kan tildele dig de fortjente point
Avatar billede jarlskov Nybegynder
24. februar 2007 - 13:33 #7
Det var godt.
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
24. februar 2007 - 14:02 #8
Tak for hjælpen