Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 13:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Input Validate

Hej,

Jeg har:
@If(Afdeling = ""; @Failure("Du skal indtaste en Afdeling"); @Success)

Men lige så snart jeg skal igang med at lave en ny kommer med at Afdeling ikke er indtastet og efterfølgende kommer den med en fejl om at: "Notes Error - field didn't pass validation formula"

Nogen der har idé om hvorfor ?

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 13:09 #1
Jeg har sat den på det enkelte felt i "Input Validation"
Avatar billede mmmtm Nybegynder
23. februar 2007 - 13:23 #2
Har du dobbelttjekket at du staver feltet helt som det er navngivet  (også med store/små bogstaver) ?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 13:32 #3
Ja
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2007 - 13:32 #4
Det må være fordi din formular beregner alle felter hele tiden.
At beregne alle felter hele tiden er som at trygge <F9>. Og så skal der valideres.
Jeg plejer at angive

@If(@IsDocBeingSaved & Afdeling = ""; @Failure("Du skal indtaste en Afdeling"); @Success)
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 13:33 #5
Men den skulle jo også helst kun komme ved luk og IKKE ved Oprettelse af nyt document
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 13:41 #6
Virker næsten for godt ! :-)

Nu har jeg dog kun det problem at når jeg submitter fra Web så fortæller den mig pænt det samme, men på en nye side så når jeg går tilbage er alle indtastet oplysninger væk !

Overvejer lidt om man kunne lave noget kombineret med noget JavaScript således at Web godt nok blev kontrolleret 2 gange, men atden først med JS således man kunne få det som en selvstændig boks !
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2007 - 13:58 #7
jeps, brug JS i HTML.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2007 - 14:05 #8
Hmm !
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2007 - 14:16 #9
jogii -> Smid et svar !
Avatar billede jogii Nybegynder
15. april 2007 - 22:27 #10
ok