Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. februar 2007 - 17:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netkort i bærbar får ikke tildelt en IP adresse

Hej

Jeg har lige været på besøg hos en kammerat som har købt en bærbar computer. Han har i forvejen en stationær som er direkte forbundet til hans TDC Internet modem.

Burde det ikke være muligt at tage netstikket ud af den stationære og ind i den bærbare og så burde vi kunne komme på nettet?

Har nøjagtigt samme indstillinger på netkortet på den bærbare som på den stationære men kan ikke få tildelt en IP-adresse. Får bare besked om at der er begrænset adgang til nettet.

Hans netkort er konfigureret til at hente en ip automatisk.

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 18:03 #1
at den mangler at få tildelt en Mac-adresse..?
check i ipconfig /all
(fysisk adresse)

Det er blot at vente, evt. sluk/tænd modemet.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. februar 2007 - 18:09 #2
Vi har prøvet at slukke og tænde for modemmet, kan det være at modemmet skal være slukket i et bestemt antal sekunder?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 18:11 #3
bare 1 minut el. 2..

Men check ipconfig /all
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
19. februar 2007 - 18:17 #4
ok, har sendt en sms til ham, så må vi se om det virker.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 18:19 #5
han kan jo læse med på spørgsmålet, hvis han altså er på nettet..O)
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 18:38 #6
en mac adresse er en fysisk adresse kodet i selve kortets chip, og kan derfor ikke pludselig mangle.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address

Den kan mangle en IP adresse, men det er ikke det samme som en MAC adresse.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 18:47 #7
det kan du ha´ ret i,.. men så lad mig omformulere, mac-adressen skal godkendes/genkendes af serveren man opkobler til.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
14. marts 2007 - 09:09 #8
Du har ret bartfreak, det var her fejlen var. Smid et svar.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. marts 2007 - 10:04 #9
takker.!