Avatar billede webudvikleren Nybegynder
19. februar 2007 - 15:03 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Søger en stor internet hastighed

Hey, jeg har i forevejen TDC som internet udbyder, men de har en ufattelig dårlig upload-hastighed.

Kan det ikke være muligt at "opgradere" sine upload-hastigheder, eller eventuelt købe en internet løsning der er utrolig høj med uploadet?

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 15:08 #1
jo men det er ikke nødvendigvis billigt, man kan næsten altid få lagt fiber ind, men omkosningerne ved at få det lagt ind, kan være ret store, så spørgsmålet er hvor stor hastighed har du brug for, og hvor mange penge vil du bruge.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
19. februar 2007 - 15:20 #2
Hvad vil det ca. koste for 100/100mBit, eller måske 1000/1000mBit?
Avatar billede allanfo Praktikant
19. februar 2007 - 15:30 #3
Hvor i landet bor du? Hørte fornylig om 20/20 MBit i København.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
19. februar 2007 - 15:33 #4
Nordfyn [5450]
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 15:41 #5
med 100/100Mb er det fiber vi snakker om, og prisen afhænger af mange faktorer, det er umuligt at sige hvad det vil koste. (at få langt ind), selve fobindelsen er ikke så dyr igen.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
19. februar 2007 - 15:50 #6
Okay - jeg takker og bukker. Smid svar!
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 15:52 #7
25/25Mb 595 http://www.dbnet.dk/1393.aspx
20/20Mb 489 http://www.fasttv.dk/
Cybercity og en anden jeg ikke lige husker tilbyder også også over fiber.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
19. februar 2007 - 16:09 #8
Har kigget på dem begge, og de undstøtter ikke herude.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:12 #9
Undskyld, jeg lige blander mig ..

Men de selskaber er generelt til boligselskaber, (har selv dbnet).
Se her om det er muligt for at få.->>
http://www.fasttv.dk/dk/get-fasttv
http://www.dbnet.dk/1563.aspx

Som enkel person tror jeg ikke det er muligt.

Cybercity køre med stor hastighed.-> http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/
Men det er heller sikkert, at de dækker lige hvor du bor.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:12 #10
ups.. sorry, havde ikke lige fået opdateret.!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:18 #11
Men det er heller ikke sikkert, at de dækker lige hvor du bor.?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:20 #12
det er muligt til enkelt personer, vi har for nyligt fået tilbud i området hvor jeg bor at få lagt fiber ind, og i brochuren var bla ovennævnte blandt dem der udbyder internet, tv, og telefoni.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. februar 2007 - 16:23 #14
du har desværre lukket spørgsmålet, men der er flere i DK der tilbyde op til 28 Mbit HVER VEJ (ikke dårligt ADSL som hos TDC!!) til private....
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:24 #15
Hvis de har huse i nærheden, prøver de sikkert at få andre med.
De er smarte nok, hvis flere bider på, hapser de hele bygningen..
citat fra dbnet.--
Find en samlet løsning
Hvad enten du bor som lejer i en udlejningsejendom, som ejer i en ejerlejlighedsforening eller som andelshaver i andelsboligforening, er det nødvendigt at finde en samlet løsning med de øvrige beboere i ejendommen, da Dansk Bredbånd som hovedregel kun kabler hele ejendomme og ikke enkelte husstande.
---
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:24 #16
Jay.net Online 100/100 Mbit/s Pr. md. 199 kr.

    * Professionel bredbånds Internetforbindelse 100 Mbit/s
    * Fri trafik - 10 GB pr. md.

Hmm fri traffik = 10GB det er dælme ikke meget på en 100Mb linie.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:28 #17
iflg. dbnet´s kort, er der ikke DONG på sydfyn..?

og enig, man skal aldrig ta´ en linie, med "fri trafik".. det koster muffen..O)
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:30 #18
19/02-2007 16:24:37 jo i de tilfælde hvor der IKKE er fiber, har man allerede fiber lagt ind, så vil og kan de sagtens levere.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:35 #19
men det jo ikke aktuelt, da de slet ikke husere der.. el. andre (fibernet)for den sags skyld.
http://www.dbnet.dk/1563.aspx
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:37 #20
og ps: man lægger ikke fiber ind for sjov, i vores lille forening, kostede 1,5 mil..
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:41 #21
vi skal give 1800 (eller var det 1500) pr hustand, men ved endnu ikke om det bliver til noget, da der er en del hustande som skal sige ja før de vil grave fiber ned, men håber da folk har været fornuftige nok til at sige ja.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:44 #22
http://www.dbnet.dk/1563.aspx ifølge det link har http://www.sydfynsel.dk/ fiber og udbygger det stadig.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:46 #23
oversigtsplan for fiber udrulning på sydfyn http://www.sydfynsel.dk/installationsoversigt/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:48 #24
citat.-
Etableringen er startet i 2004 og vil komme til at strække sig over en 6-7 årig periode.
..--

og slår man postnummeret op.. står "p.t. ikke planlagt"
-> http://www.sydfynsel.dk/installationsoversigt/
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 16:52 #25
her er planen for resten af fyn http://www.energifyn.dk/index.aspx?articleid=1103
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 16:54 #26
5450 er Otterrup..

så der skal nok gå en rum tid, før der kommer noget fiber der..O/