Avatar billede lavisvires Nybegynder
18. februar 2007 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmenetværk.

Hej.
Jeg har nu søgt og læst i flere timer efter et svar som kunne hjælpe mig, men indtil videre uden held.
Derfor håber jeg at i gider hjælpe mig.
Jeg har to computer og en trådløs router. Jeg tror efterhånden at jeg har fået sagt det nogenlunde rigtigt op, for begge pcer kan komme på nettet nu. og jeg kan osse se pc1 på pc2 under netværket. Men ikke den anden vej, der dukker ikke noget op.
Jeg læste et eller andet sted noget med ping. dette prøvede jeg og den ene vej var vist ok, den skrev noget m3ed 0% tab og 13 ms i gennemsnit. Når jeg gør dette på den anden pc skriver den at 100% gik tabt. Kan det ha noget at gøre med at den ene pc er XP-pro og den anden er XP-home? Eller hvad gør jeg for at få styr på det.
På forhånd tak
Avatar billede lavisvires Nybegynder
18. februar 2007 - 13:43 #1
Sorry. Fandt lige ud af det selv. Firewall!!!
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 13:47 #2
Prøv at slå din firewalls fra og se om det så virker.
Evt. prøv kun at slå den firewall fra på den Pc som taber pakkerne.

Du kan også prøve at skrive tracert (traceroute)i stedet for ping, så kan du se hvor det går galt.

Mit bud er at dine firewalls skal konfigureres til at tillade trafikken mellem pc'erne

vh jan
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 13:48 #3
ok det er typisk firewall der forfindre trafik mellem Pc'er.
Godt du fandt ud af det. C",)