Avatar billede nico-nico Nybegynder
18. februar 2007 - 02:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kanterne i en path...individuel farve?

Hvis jeg har tracet en figur - lad os sige en firkant, kan jeg så vælge at to af kanterne har én farve, en tredje kant har en anden farve, og den sidste kant ingen farve har?
Avatar billede spe Nybegynder
18. februar 2007 - 14:56 #1
Det kommer an på hvordan din figur ser ud men her er et forslag:
Trace din tegning og konverter den til Live Paint og brug spanden til at fylde de rette farver i.

Måske skal din tracing være indstillet til kun fill.
Avatar billede nico-nico Nybegynder
18. februar 2007 - 18:11 #2
Det er kanterne, der driller. Jeg ønsker at farve for eksempel tre af en firkants kanter, og så vil jeg lade den sidste kant være umarkeret (det vil sige, at den har samme farve som firkanten fill.
Avatar billede spe Nybegynder
18. februar 2007 - 18:58 #3
Det kan du ikke. Derfor mit forslag om at bruge Live Paint.

Du kan selvfølgelig kontruere dig frem: Vælg den hvide pil, vær sikker på intet er aktivt, klik så på den streg der ikke skal farve. Nu er den aktiv, vælg copy og derefter Paste In Front. Kopien kan du give samme farve som dit fyld.

Hvis det ikke gør noget at den fjerde kant er helt væk så gør du sådan :Vælg den hvide pil, vær sikker på intet er aktivt, klik så på den streg der ikke skal farve. Nu er den aktiv, vælg clear.