Avatar billede katrinew Nybegynder
17. februar 2007 - 16:00 Der er 9 kommentarer

Kan ikke boote op på nyt bundkort - lukker ned med det samme

Hej,

Jeg har en konfiguration bestående af et ASUS Striker Extreme Republic of Gamers, E4300 cpu, QX6700 cpu, GeForce 8800GTX samt 2 GB Adata Vitesta Extreme Edition DDR2 Ram.

Når man starter op, siger LCD displayet nogle gange CPU INIT. Forum på Asus siger, at man skal ind i en konfiguration og vælge "Expert" men computeren slukker simpelthen af sig selv inden man kan nå derind.

Alle stumperne virker, er blevet testet på et andet bundkort.

Nogle, som har nogle tips?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2007 - 12:33 #1
har du en e4300 cpu og en qx6700 cpu på samme bundkort?
Avatar billede katrinew Nybegynder
18. februar 2007 - 14:13 #2
Nej men de er begge blevet afprøvet på bundkortet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2007 - 15:02 #3
det kan være forbindelse mellem bundkort og kabinet. Hvis det er det kan dette måske hjælpe
http://www.eksperten.dk/spm/706237

Hvor mange af de delene har i mulighed for at teste i en anden maskine?

Evt kan du samle computeren med så få dele som muligt, cpu, 1 ram klods, gfx og se om den så vil starte, så tilføj en del af gangen.

Her er nogen med samme problem, hvor nogen snakker om ram kompatibilitet, der skulle åbentbart være et problem med flere ramtyper og bundkortet og bios version der skulle rette noget af dette
http://www.hardware-test.dk/forum.asp?mode=traade&id=216744&emneID=2

http://www.nindeals.com.au/showthread.php?t=2407 her er en med samme problem, der pga dual core cpu skulle sætte en xtra power connector til
"because i have a dual core i needed to connect the Aux ATX 8 pin 12 volt as well as the main power supply.  and bang boom crash everything sprang to life"  Det var måske værd at kigge nærmere på
Avatar billede katrinew Nybegynder
18. februar 2007 - 15:23 #4
Det er testet uden for et kabinet. Har prøvet alle delene på et andet bundkort, som jeg skriver. Har også prøvet at sætte et gammelt PCI grafikkort på, men det hjalp heller ikke. Har gjort det med AUX ATX 8 pins.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2007 - 17:37 #5
har du prøvet at samle det uden for kabinettet og starte det? For at udelukke statisk elek?
Avatar billede katrinew Nybegynder
18. februar 2007 - 17:45 #6
Stumperne har slet ikke været inde i et kabinet.

Der er btw heller ikke noget galt med strømforsyningen, det er en 750Watt, så der er nok af juice.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2007 - 20:48 #7
så vil jeg mene det er bundkortet der skal skiftes
Avatar billede katrinew Nybegynder
18. februar 2007 - 21:29 #8
Det er jeg også bange for... Det bliver RMAet i morgen, ville jo bare have været rart, hvis det kunne fixes ;)

Men ellers tak fordi du prøvede.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2007 - 23:36 #9
ja det var ærgeligt. Behold du selv point, alt hvad jeg foreslog havde du jo prøvet