Avatar billede mariannekg Nybegynder
16. februar 2007 - 16:36

Traadloest netvaerk - forbindelsen driller

Kaere eksperter

Haaber, I kan hjaelpe mig. Jeg befinder mig pt. i USA og har min danske baerbare Acer (Travelmate 244 LC med Windows XP SP2) med.

Nu kan jeg imidlertid ikke faa mit traadloese netvaerk til at virke. Det er lang tid siden, jeg har brugt det, saa jeg ved ikke om problemet er opstaaet fordi jeg er i USA.

Efter at have laest denne artikel http://www.pcworld.dk/art/7200?page=1 er jeg kommet frem til, at problemet maa ligge i forbindelsen. Dvs. det traadloese netvaerk er aktiveret, driveren er installeret, og jeg ved, at der er traadloese netvaerk i naerheden. Alligevel kan jeg ikke se nogle netvaerk i netvaerksforbindelser.

Naar jeg starter computeren faar jeg besked om at 'der er fundet traadloese netvaerk', men naar jeg klikker paa beskeden eller gaar til netvaerksforbindelser, kan jeg ikke se nogen forbindelser... De netvaerk, jeg proever at faa adgang til, er allerede fungerende, oprettede netvaerk (paa arbejde og hjemme), saa dels har jeg ikke adgang til at pille ved indstillingerne paa routeren og dels tror jeg ikke, at det er der problemet ligger.

Naermere ligger problemet nok i indstillingerne paa min computer. Udfra ovennaevnte artikel taenker jeg, at der maaske kan vaere problemer med enten SSID'en eller krypteringen. Men hvordan tjekker jeg/aendrer jeg dette???

Endelig vil jeg lige nevne, at jeg faar en anden fejlbesked, naar jeg starter computeren, nemlig at Windows Defender Service er holdt op med at virke. Jeg ved ikke hvilken betydning det har om nogen i denne sammenhaeng.

Paa forhaand mange tak for jeres hjaelp.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester