Avatar billede lottedn Nybegynder
16. februar 2007 - 13:01 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Har bestilt en zepto 6615WD - Men er kommet i tvivl

Er det nu også så optimal bærbar ? Både hvad konfiguration angår, som mærke og model .... Diverse tests er nemlig ret uenige .. Hvad mener i ????

Centrino™ DUO teknologi
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
15.4" WSXGA+ skærm 1680x1050
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort
Intel® Core™ 2 Duo 1.60~2.33 GHz
DDRII dual channel (533/667/800) max 2048MB
4 x USB 2.0 porte, 1 x Firewire, 1 x VGA udgang
Lyd ind- og udgang , 1 x TV-Out, 1 x Express Card 34/54
Indbygget 3i1 kortlæser, Bluetooth og 1.3MP Webcam
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst netværk (Option)

Tilføjet opgraderinger :

AverMedia Analog + Digital TV Tuner
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
2048MB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
160 GB 5400 Omdr. SATA Hitachi
Zepto Wpro 300Mbit trådløst netværk (ABGN)
Microsoft® Vista Home Premium - DK
12 Cellet + 6 Cellet Standard Batteri

Jeg har behov for råstyrke til både videoredigering, tv-streaming, 3D spil mv. og, ja tilsvarende plads til det hele ...

Lotte
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. februar 2007 - 13:03 #1
Andre spørgsmål kunne være ... Larmer den af h******** til ?? Hvor gode er de indbyggede højtalere ?? Knapperne på touchpad'en - klikker de meget højt ??
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 13:08 #2
Det eneste minus på den model er tastaturet. Det har tendens til at klapre lidt i højresiden. Dette er ikke på alle modleler, og det kan rettes nemt.

Speakers er som speakers er på laptops. Dog er denne relativ god. Læs anmeldelsen på laptopworld
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 13:11 #3
http://laptopworld.dk/Zepto_Znote_6615WD.php

Det er noget tid siden vi anmeldte denne model.
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. februar 2007 - 13:20 #4
Ja det er en af de anmeldelser jeg har været igennem ... Grunden til jeg smider spørgsmålet her er fordi de forskellige anmeldelser netop er meget forskellige - så vil gerne høre nogle mere private erfaringer oven i ...:-D

Ved du iøvrigt om man ikke kan opsætte laptoppen til optimal ydelse ved at indstille i strømforsyning ??? Burde man da bestemt kunne - men syntes det fremgår af anmeldelsen at "sådan er den bare på batteri" ...

Lotte
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
16. februar 2007 - 13:58 #5
Har lige modtaget samme maskine. dog uden tv kort og med 100 Gb 7200 Rpm harddisk.
Har haft den en lille uge, og indtil nu lader det til at være en god maskine, bortset fra at vebcamara ikke virker under Vista, de arbejder på at få lavet en ny driver, men den er ikke klar endnu, og man vil jo nok oplever programmer der ikke vil arbejde med Vista her i begyndelsen.

-den larmer ikke meget (sammenlignet med min tidligere laptop)
-bliver varm, men det var forventet.
-har ikke oplevet at tastaturet klapper
-Har dog haft en lidt problemer med at partitionere harddisk, men dette blev løst ved  at køre Recovery DVD og så opdele disken før instalation.

Jeg valgte Vista "Ultimative" og det ville jeg også have gjordt hvis jeg var dig, da du jo har valgt TV kort.
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. februar 2007 - 15:01 #6
Okay fedt - så den svarer ( indtil videre ) til dine forventninger ?!
Hvordan med touchpad knapperne ? Klikker de "højt" ??

Øh .. Heh ... Har godt nok ikke sat mig ret meget ind i Vista endnu, så det har du sikkert ret i at jeg burde ... Men gad du lige kort forklare mig hvad ultimative kan som "de andre" ikke kan mhp. TV ?
Avatar billede lottedn Nybegynder
16. februar 2007 - 15:03 #7
Huset ---> Var der ikke noget med at de indbyggede på Zepto skulle være endda rigtigt gode ? Der står ikke noget beskrevet ang. højtalere/lyd på den anmeldelse du henviser til ..

Lotte
Avatar billede marlboro-man Nybegynder
16. februar 2007 - 15:45 #8
Hej igen.

Højtalerne lyder som pc højtaler, meget discant, "og lidt plastik lyd" havede håbet på bedere lyd men det går lyden er dog noget bedere når jeg sætter den i min dockingstation.

Knapperne på musen larmer ikke mere som en almindelig extern mus, lille klik lyd.

Med Ultimative følger medie center bla. med og der er flere småting bla et backup program. se her
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 22:04 #9
Alle speakers på laptops stinker. Selvfølgelig er nogle bedre end andre, men i bund og grund vil jeg altid anbefale eksterne. Selve lydchippen er ganske fin.

Alle andre spørgsmål er jo fint besvaret. Ellers må du bare spørge.
Avatar billede lottedn Nybegynder
18. februar 2007 - 00:45 #10
Tak for jeres gode svar ... Er stadig meget i tvivl ... Har pt. 2 andre oppe at vende .. Bla. abook 1760W 17" HighGlare ... Nogen mening om den ??

Varenavn: 1760W - Core 2 DUO KAMPAGNEMODEL MED Windows Vista Business - kan ikke opgraderes!
Varenummer: 40010
Pris i DKK: 14395 med moms, (11516 uden moms)

Producent Varenummer: 1760W-l4u02

Resume: 2000 MHz Intel Core 2 Duo T7200 - Napa platform, 2048MB Kingston DDR2 PC667 RAM, 100 GB 7200 RPM silent, DVD+/-RW, ATI X1600 256MB GDDR3 RAM, 17" Wide Glare TFT WUXGA 1920x1200, V.90 modem, 10/100/1000 Mbit netkort, Bluetooth, IEEE1394 Firewire, 802.11g trådløst netkort, Touchpad, Li-Ion, 3,7 kg, Windows Vista Business, Indbygget kortlæser, 2 års garanti, Taske medfølger, 40010, 1760W-l4u02
Processor: 2000 MHz
RAM: 2048MB Kingston DDR2 PC667 RAM
Harddisk: 100 GB 7200 RPM silent
Optisk drev: DVD+/-RW
Grafikchip: ATI X1600 256MB GDDR3 RAM
Skærm: 17" Wide Glare TFT WUXGA 1920x1200
Kommunikation: V.90 modem, 10/100/1000 Mbit netkort, Bluetooth, IEEE1394 Firewire, 802.11g trådløst netkort
Batteri: Li-Ion
Operativsystem: Windows XP PRO
Pegeredskab: Touchpad
Vægt: 3,7 kg
Andet: Indbygget kortlæser, 2 års garanti, Taske medfølger
Producent Varenummer: 1760W-l4u02

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2007 - 08:20 #11
Abook 1760 har vi også anmeldt på laptopwold.dk

Det er en ganske fin maskine, og vil ligeledes opfylde dine krav.
Avatar billede huset Praktikant
21. februar 2007 - 08:55 #12
Svar nok?
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2007 - 11:02 #13
Tid til feedback fra opretter??
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 08:09 #14
Kunne man forvente feedback eller afslutning her i den kommende fremtid??
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 20:45 #15
Ups so sorry ... GG...

Gik lige kold i en masse - bla. baby-bleer ..Haha ..

Jo, ok med svar - du får hermed point :-)

Forresten - kender du noget til MH-data ??? Netbutik ?? Kan nemlig intet finde på hverken godt eller ondt omkring dem på nettet ... Kan købe den udkårne laptop en del billigere hos dem, men er unægteligt en smule bekymret når jeg nul anmeldelser kan finde om dem ...:-S

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 20:53 #16
Hehe er selv nybagt far :D

Hvilken maskine vil du købe?
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 21:34 #17
Jamen tillykke da :-D Dejligt, men udmattende ..Hehe..

Jeg snupper abooken med den store opgradering ( 2000 MHz Intel Core 2 Duo T7200, 2048MB Kingston DDR2 PC667 RAM, 100 GB 7200 RPM silent ) men der er så lige en lille tusse i prisforskel mellem laptop4you og MH-data ... Så vil jo naturligvis gerne have den billigst muligt da der skal noget vista, forsikring mv. oven i - omvendt så er det heller ikke voldsomt morsomt at ende med møg-service skulle uheldet være ude :-S

Og så er der lige det at jeg skal betale forud på MH-data ( ankommer "bogen" så overhovedet mon ???? :-SSS    )
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 21:35 #18
Upse dasse ... Abook 1760w ... He..

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 21:47 #19
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook1760W&ref=mood

Jeg ville tage dem her
Kan stå 100% indefor dem hvad angår service

Lækkert valg du har taget.
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 22:03 #20
Ja, ser også ud til at det er der jeg ender for der er tilsyneladende ingen derude ( har oprettet indlæg efter erfaringer ang. MH-Data ) der kender det fjerneste til dem, og det tør jeg i sidste ende ikke løbe an på ... Så tusinde tak til dig for rådet og mange tak for bekræftelsen af laptop-valget - glæder mig bare SÅ meget til at modtage den *WEEEEEEE*
Det er dæleme ikke let at træffe det "rigtige" valg idag ... Er det bare mig, eller var det bare lettere for nogle år tilbage ?????

:-S

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 22:06 #21
Naah det har altid været svært. Du kan altid besøge min hjemmeside www.laptopworld.dk
Vi lancere snart et nyt design med forum med super god hjælp til alle i din sitiuation.

Du vil ikke fortryde at handle med dem jeg linker til http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook1760W&ref=mood

Er der andet spørger du bare her
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 22:37 #22
Lyder bare supert !!

Kender skam godt din side ..Smiler.. S**** god er den !! Det der forvirrede mig mhp. valg af laptop var at alt efter hvilken side der testede var resultaterne forskellige .. Selvfølgelig vil der altid være smag/behag, men man bliver meget hurtigt skræmt når man står og skal smide x-antal k ud, for tænk nu hvis ..bla..bla.. Griner..

Jeg tager helt sikkert dit gode ord for laptop4you og snupper den derigennem - service er meget værd, og kan blive kritisk nødvændigt når vi taler elektronik .. Havde dog håbet at der kom en masse positivt om MH for det havde smidt en næsten hel vista med i prisen :-D

Tusinde tak for din hjælp - glæder mig til at se det nye forum ..SS..

Lotte ( der gerne vil sove en HEL nat snart ..Hmrff )
D
Avatar billede huset Praktikant
12. marts 2007 - 22:49 #23
Hehe baby og nattesøvn klinger ikke :D

Jeg kan godt forstå området er svært, og derfor gør vi hvad vi kan for at lave så grundige anmeldelser som muligt.

Brug mit link når du bestilller den, så er du sikker på du får den korrekte maskine http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook1760W&ref=mood
Avatar billede lottedn Nybegynder
12. marts 2007 - 23:36 #24
Nææ - søvn ? Det ville være en skam at påstå  .. Zzzzzz

Har skam allerede bestilt kampangne udgaven, uden vista, 13.395 - så kommer der en taske med ..ss..

Hus - kan du ikke smide svar på dette link ( oprettede jo det spørgsmål du netop besvarede ) så får du de point der hører til - manglede da bare :-D

Lotte

http://www.eksperten.dk/spm/767291
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 07:25 #25
Ellers tak. Det vigtigste er vi løser dit problem. Point betyder intet.
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 07:27 #26
Hvor bestilte du?
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 09:25 #27
Laptop4u.dk ... :-)

Lotte
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 09:27 #28
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 09:29 #29
Så vidt jeg kan se får jeg lidt ekstra med på den model frem for basis + ..

Har jeg overset noget ??

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 09:31 #30
Bestilte du via dette link http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook1760W&ref=mood så vi er sikker på du får modellen jeg snakkede om?
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 10:34 #31
Laptoppen var jo bestilt i forvejen - fandt så efetrfølgende ud af at jeg kunne spare penge ved at købe gennem MH-data og da jeg ikke havde modtaget maskinen endnu + har returret ville jeg høre E omkring MH's omdømme ..

Den bestilte maskine er skam 100% tilsvarende den du linker til bare + taske

1760W - Core 2 DUO KAMPAGNEMODEL - kan ikke opgraderes! 1760W-l4u01

13395 med moms, (10716 uden moms)
Pris ved leasing i DKK: 348* - Leasing: Pris pr stk pr måned ved leasing i 36 måneder og kun for virksomheder
Pris ved finansiering: 319* - Finansiering: Pris pr måned ved afbetaling over 72 måneder
Producent Varenummer: 1760W-l4u01
Lagerstatus: Varen er på lager og kan leveres indenfor 1-2 hverdage

Forsikring: 2 års Special forsikring til denne computer: 1095,-    klik for at se alle forsikringsmuligheder til bærbare
Resume: 2000 MHz Intel Core 2 Duo T7200 - Napa platform, 2048MB Kingston DDR2 PC667 RAM, 100 GB 7200 RPM silent, DVD+/-RW, ATI X1600 256MB GDDR3 RAM, 17" Wide Glare TFT WUXGA 1920x1200, V.90 modem, 10/100/1000 Mbit netkort, Bluetooth, IEEE1394 Firewire, 802.11g trådløst netkort, Touchpad, Li-Ion, 3,7 kg, Windows medfølger ikke, Indbygget kortlæser, 2 års garanti, Taske medfølger, 40009, 1760W-l4u01
Processor: 2000 MHz
RAM: 2048MB Kingston DDR2 PC667 RAM
Harddisk: 100 GB 7200 RPM silent
Optisk drev: DVD+/-RW
Grafikchip: ATI X1600 256MB GDDR3 RAM
Skærm: 17" Wide Glare TFT WUXGA 1920x1200
Kommunikation: V.90 modem, 10/100/1000 Mbit netkort, Bluetooth, IEEE1394 Firewire, 802.11g trådløst netkort
Batteri: Li-Ion
Operativsystem: Windows medfølger ikke
Pegeredskab: Touchpad
Vægt: 3,7 kg
Andet: Indbygget kortlæser, 2 års garanti, Taske medfølger
Producent Varenummer: 1760W-l4u01

Ikke sandt ? ..Smiler ..

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 10:37 #32
Jep det er den. Kender ikke MH men kender firmaet jeg linker til, og derfor kan jeg stå indefor dem.

Altså du havde bestilt den inden jeg fortalte dig hvor du skulle handle?
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 10:48 #33
Jeg bestilte den i forbindelse med dette spørgsmål/ indlæg ( Havde jo bestilt Zepto, som jo så naturligvis blev afbestilt .. ) .. Fandt så MH-Data( vel egentligt pr. tilfælde da MH data ikke ligger som forhandler på hverken edb. priser, kelkoo el.) og opdagede at de var hele 1000 kr billigere for samme maskine - var dog lidt betænkelig ved at skulle handle hos dem da jeg pkt. 1 skal betale forud, pkt.2 ikke kunne finde en eneste vurdering af dem på nettet ... Oprettede derefter spørgsmålet "nogen der har erfaringer med denne netbutik" men fik ikke nogen egentlige svar .. "Snakkede" så med dig i går og beslutter derved at droppe tanken om MH-data og beholde bestilling hos laptop4u .. :-)

Så ja, havde bestilt den - men var på nippet til at smide bestillingen over til MH istedet ..

Nu venter jeg så med ro i sindet på at modtage dem skønne abook fra laptop4u..Ss..

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 11:00 #34
Du forstår at give god feedback ;D

Du kan altid kontakte os via laptopworld hvis du har problemer.
Avatar billede lottedn Nybegynder
13. marts 2007 - 11:10 #35
Takker - lige over ;-D

Lyder bare dejligt, for de skal skam nok komme ( problemerne..Aii.. ), men det er jo også en del af charmen ved en computer, ikke sandt ? ( Vel og mærke EFTER man har fået løst dem og fået færdig-afreageret på tastatur, cover mv... Haha.. )

Tak for hjælp og kan du ha' en fortsat rigtig lækker forårsdag :-D

Lotte
Avatar billede huset Praktikant
13. marts 2007 - 11:14 #36
I lige måde da.