Avatar billede vorre Nybegynder
15. februar 2007 - 23:11 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

explorer 7,0

Hej jeg har opdateret til Explorer 7,0 og nu kan jeg ikke få lov til at gå på nettet, siger bare at siden ikke findes, og vil ikke vise noget, har nu forsøgt at trykke på alle knapper med uden held ;o) er der nogle der ved hvordan jeg lettest sletter denne opdatering.
mvh
majbritt
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 23:15 #1
kontrolpanel, tilføj / fjern programmer. (muligvis under opdateringer)
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2007 - 23:50 #2
den ligger sammen med de andre "normale" programmer  ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2007 - 10:05 #3
Men er du sikker på at det ikke bare er din firewall der blokerer?
Avatar billede vorre Nybegynder
16. februar 2007 - 10:39 #4
Jeg er ikke sikker på noget, det der er underligt er at jeg godt kan hente mail på den, men den vil bare ikke gå på nettet, skriver hvergang at siden ikke kan vises.
men ja jeg har en mistanke om at det måske er noget som firewall der driller, men hvis jeg kigger under windows firewall er den lået fra, så det kan vel ikke være den.
nu har jeg prøvet at kigge under norton og slået alt fra ja, så kan jeg komme på nettet, men er itvivl om hvordan det skal være, for at være godt !! hvis i forstår.
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2007 - 10:49 #5
prøv at afinstallere IE7 -> genstart og se om det nu er OK.
Hvis OK: Scan for spyware samt vira og prøv dertefter at re-installere IE7
Avatar billede thov Forsker
16. februar 2007 - 12:52 #6
IE7 og fremmede (bedre) firewalls arbejder ikke sammen, og den i IE7 kan ikke rigtigt stoppes, selv ikke hvis firewall tjenesten deaktiveres med services.msc (Start->Kør->Services.msc).
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 12:58 #7
IE7 har intet med firewalls at gøre.
Avatar billede thov Forsker
16. februar 2007 - 14:04 #8
Det var som pokker :-) Hvordan ku' det så være, at jeg efter opdatering fra IE6 til IE7 oplevede det samme som <vorre>, bare med Sygate's firewall ?
Det lykkedes at få det til at køre med Sygate, men IE7 blokerer f.eks. for Sygate ikonet i procesfeltet.
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 14:14 #9
Prøv først at afinstallere IE 7.0 som der er foreslået og gå tilbage til IE6.0
Start > Kontrolpanel > Tilføj/Fjern programmer, find og markere IE7.0 og vælg fjern
Går udfra at dit windows XP ellers er fuldt opdateret.

Installere IE 7.0 igen og sig ja til at beholde dine nuværende indstillinger, fra 6.0
Her gemmer den også de indstillinger der er givet i Sikkerhed, beskyttelse af personlige oplysninger osv. (incl. internet adgang i div. firewalls)
Tillige så kan det der hedder "Crystal Clear" give et helt andet udseende på din skærm - incl. anden tekst udseende - Det kan du slå til og fra i Funktioner, Internetindstillinger, faneblad Avanceret, under menu punkt Multimedier - flueben i/fra i "brug altid crystal clear til HTML".
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2007 - 14:31 #10
haverslev >>  "Crystal Clear"  mener du ikke  Clear Type  ?  (og har vel kun noget med tekst-udseendet at gøre)
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 14:48 #11
hcma > godt du er vågen, det er selvfølgelig Clear type - har været ved at kigge på fladskærme og der er noget der hedde "Crystal Clear", så det er nok derfor jég ikke lige fik skrevet det rigtigt ;O)
Skulle blot havde læst teksten korrekt af her,
Funktioner, Internetindstillinger, faneblad Avanceret, under menu punkt Multimedier - flueben i/fra i "brug altid clear type til HTML*".

(og har vel kun noget med tekst-udseendet at gøre) både ja og nej, lade f.eks mærke til at nogle "firkanter" f.eks også "karma søjlen" her på eksperten har fået en anden bredde/højde efter der er installeret IE7.0 på mine maskiner
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2007 - 15:04 #12
haverslev >>  så skarpøjet var jeg ikke, da jeg havde stirret mig total blind på skriften og ikke anede mine levende råd, indtil en god eksperten.dk-bruger gjorde mig opmærksom på det. :o)
Avatar billede vorre Nybegynder
16. februar 2007 - 23:33 #13
Jeg har prøvet og slå fireware fra kørt installation igen med IE 7,0 nu kører det fint også med nyt look. nu håber jeg bare at fireware igen virker ! det har jeg ikke lige mulighed for at tjekke vel.

og kan jeg give jer alle point ?
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 23:46 #14
Hvis du har aktivet din firewall og du ikke har problemer pt. så er jeg sikker på alt er ok.
Du kan jo prøve at installere et eller andet der skal have internet adgang, så skulle den gerne poppe op og vil have adgang i firewallen.

Ang. points:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2007 - 23:49 #15
vorre >>  prøv at gå ind i Kontrolpanel -> Sikkerhedscenter og se om Firewall er slået til. Hvis den siger OK, skulle der ikke være problemer.
Avatar billede hcma Novice
17. februar 2007 - 00:04 #16
der kommer også et svar her:

haverslev >>  sorry - der må være kraftige forsinkelser på mails fra eksp.dk  :o((
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2007 - 00:15 #17
Ja, syntes opdateringer og mails kører ad H...... til - E er ikke hvad den har været ;
Avatar billede vorre Nybegynder
17. februar 2007 - 11:56 #18
Tusind tak for hjælpen, jeg har tjekket at fireware er slået til - og det er den, så ingen problem der, nyt Norton 2007 er kørt ind så endelig virker min bærbar igen..