Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2007 - 14:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Global Variabel for Databasen

Hej,

Kan jeg får en Database lave en Global Variabel som jeg kan bruge I alle Forms, Agenter osv ?

Det er et spørgsmål om at jeg skal fx. definere hvem Personalechefen er og den er global for alle medarbejdere, men jeg ville jo nødig skulle ændre alle agenter osv. bare fordi vi får ny Personalechef.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
15. februar 2007 - 15:12 #1
Umiddelbart vil jeg mene du skal have et personalesystem.
I næste øjeblik bil du vide hvem der er brugerens chef, chefens chef etc.

Hvis du ikke har et personalesystem, så kan du oprette en nøgleordsbase med firmadata.

Alternativt styrer man den type variable via NOTES.INI. Notes-ini-variable, der starter med $, er brugervariable. Ved at lægge den samme $brugervariable ud i alle notes.ini, så kan du styre dette på en måde. Afhængig af Notes version kan man styre brugerenes NOTES.INI variable ud fra policy-dokumenter.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2007 - 15:42 #2
Jeg har idag en form hvor jeg indtaster hvem fx. min chef er. Jeg kunne selvfølgelig lave en form hvor jeg indtaster Personalechefens navn og laver et Lookup på den !
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 16:44 #3
jogii -> Smid et svar !
Avatar billede jogii Nybegynder
17. februar 2007 - 17:07 #4
Jamen så har du jo næsten et personalesystem !!
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 17:08 #5
Det begynder at ligne !