Avatar billede sip-lars Nybegynder
14. februar 2007 - 21:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP fejl med hosting controller why?

Hej alle sammen, jeg blevet anbefalet af en ven, at i måske kan hjælpe mig med mit PHP problem.

Jeg har en Windows 2003 server med PHP5 og IIS installeret. men jeg kan ikke få min webshop til at virke på den, den kommer frem med denne fejl.
PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in

Hvorfor det?

Nogen som ved hvorfor og hvad jeg kan gøre ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
15. februar 2007 - 11:44 #1
Du har ikke slået mysql til i din php.ini

se evt. http://hostlibrary.com/Building-a-PHP-5-Web-Server-on-Windows-IIS-web-hosting-.html punkt 4.5
Avatar billede sip-lars Nybegynder
16. februar 2007 - 12:16 #2
Hej ttopholm.

Tak, ja det ser ud til at virke okay nu. jeg kan se min side men får denne fejl nu.

PHP Warning: Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0 PHP Warning
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. februar 2007 - 14:26 #3
det lyder til at du har defineret den 2 gange i din php.ini
Avatar billede sip-lars Nybegynder
16. februar 2007 - 16:07 #4
Ja det kunne jeg se, men jeg har fjernet det, men så bagefter får jeg denne fejl.
PHP Parse error: syntax error, unexpected $end in E:\resadmin\xxx\xxx\www\admin\incsession.php on line 83
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. februar 2007 - 16:15 #5
Det er en almindelig php-fejl, det er din kode den er gal med..

Men det er kun et bud, da jeg ikke ved hvordan din kode ser ud.
Avatar billede sip-lars Nybegynder
16. februar 2007 - 17:54 #6
Det tror jeg nu ikke, den køre på en anden linux server uden problemer, så fejlen ligger i php opsætningen / IIS.

:)

men bare mærkeligt at den virker uden problemer på linux men ikke på windows :/
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. februar 2007 - 18:18 #7
jo sagtens.. der er jo forskel  på stier og php er forskellig på windows og linux, så post din kode, ellers bliver det utroligt svært
Avatar billede sip-lars Nybegynder
16. februar 2007 - 20:40 #8
okay, men det er en version af webshoppen fra oscommerce, som også virker til Win og linux, den har virket på WIN.

får lidt svært at poste koden da der er meget.
Avatar billede sip-lars Nybegynder
16. februar 2007 - 20:40 #9
men min fejl ligger i den version af PHP, pga. den sikkerhed som ligger i den nyre version af PHP.
Avatar billede sip-lars Nybegynder
20. februar 2007 - 19:42 #10
Lukker da jeg ikke har fået løst mit problem, Men ttopholm, lig et svar så du kan få dine point for linket som jeg kan måske kan bruge
Avatar billede ttopholm Nybegynder
20. februar 2007 - 19:46 #11
svar, kunne have hjulpet dig mere, hvis du postede noget kode.
Avatar billede sip-lars Nybegynder
20. februar 2007 - 21:22 #12
Ja, men jeg har næmlig ikke haft mulighed for det, men

nu får jeg denne fejl, ved du måske hvad det kan være?

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect()
Avatar billede ttopholm Nybegynder
20. februar 2007 - 21:41 #13
se dette spg. det kan hjœlpe
http://www.eksperten.dk/spm/762621
Avatar billede sip-lars Nybegynder
20. februar 2007 - 21:43 #14
det er jo mit ejen spg :)
Avatar billede sip-lars Nybegynder
20. februar 2007 - 21:45 #15
haha, sorry, jeg fik vist lag mit fejl ind 2 gange. sorry, men min fejl er nu at min shop bare viser blank side nu, jeg har glemt at opdater min IIS6 :/ ups
Avatar billede sip-lars Nybegynder
22. februar 2007 - 08:37 #16
Jeg har fået lavet det okay nu, jeg kan se php sider og det, men jeg kan ikke klikke på link fra shoppen.

Kender du til det problem?