Avatar billede cooker Nybegynder
14. februar 2007 - 19:36 Der er 14 kommentarer

nokia 5500 sprog i firmware??

Hvordan kan man ændre sit sprog i firmwaren, hvis man har fået opdateret til en version uden dansk?

Jeg har brugt Nokias software updater, og der kan man ikke vælge version.
Jeg havde ved en fejl installeret den engelske ver. af programmet så da jeg opdateret softwaren i tlf. forsvandt muligheden for at vælge dansk.
Nu ønsker jeg at gå tilbage til den gl. version eller få en opdatering så jeg den kan dansk igen.
Det er pisse irreterende!!!!

der er ingen hjælp at hente hos servicecenterne, med mindre man ligger 250 kr.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:52 #1
kan du ikke bare opdatere den med en dasnk version ? og ved en henveldese vil sproget den er født med blive lagt ind i telefonen igen (kan ses ud af en code på telefonen, hvilket land og evt hvilken udbyder den er solgt til)
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 15:26 #2
man kan ikke vælge hvilke version man vil opdatere til!!! det er det der er hele problemet!!
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 15:30 #3
så skal den på et service værksted.
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 15:46 #4
Det er jo det jeg vil undgå, det koster 250 kr, tanken er hvis der nogen der nogle triks
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 16:10 #5
hvorfor koster det 250 at få sin telefon repareret ? i de 4 år jeg var mobil telefon tekniker tog vi aldrig penge for det hvis en telefon var blevet opdateret forkert (til et forkert sprog) og det ikke var kundens skyld.
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 16:37 #6
Det vil de havde nu, men hvis du kender noget sted hvor de ikke tager penge for det vil jeg da gerne vide det.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 16:59 #7
hvor i landet bor du ? (og hvem har sagt de vil have penge for det ? og er telefonen oprindeligt på dansk ?)

Under batteriet står der en product code (5 tal) hvad er den ? så skulle jeg kunne se det på nokias service side.
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 17:05 #8
frederikberg, Ja den er købt på hjemmesiden mobiludsalg.dk der står at den er lavet i tyskland. Fcc id:LJPRM-86 eller IC: 661E-RM86
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 17:16 #9
de koder kan jeg ikke bruge ;) (mener faktisk bare der står code og f.eks 0518861 (det var en fejl før med 5 tal, det er 7)

Telecare i fiolstræde burde kunne hjælpe.
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 17:21 #10
der har jeg været inde de skal havde 250 kr. for at fikse det
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 17:53 #11
lad mig få koden engang, før kan jeg ikke sige hvilket sprog den rigtigt er født med, og derfor ikke fortælle om du har ret til at få det lavet gratis eller ej.
Avatar billede cooker Nybegynder
15. februar 2007 - 18:04 #12
0533814
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 10:35 #13
det er en euro2 telefon, den burde have været en scnadinavia, hvis du vil oplyse emei nummeret kan jeg se hvem den er solgt til (eller burde kunne se det), for det tyder på den er parrellel importeret, og i så fald vil det koste dig penge at få den sprogændret.
Avatar billede komputerdk Mester
21. februar 2007 - 12:22 #14
du kan vel reklamere overfor sælger - da du ikke kunne vide at det ikke var en DK-telefon