Avatar billede larsen89 Nybegynder
14. februar 2007 - 13:25 Der er 7 kommentarer

At sætte sikkerhedslås på trådløst netværk.

Hej,

Da jeg oprettede mit trådløse netværk overså jeg det, at der skulle sættes sikkerhedslås på (WEP etc.), men hvordan gør jeg det så nu - på den mest smertefrie måde?

Gerne guide.

På forhånd tak.
Avatar billede old-faithful Praktikant
14. februar 2007 - 13:29 #1
Du skal ind i din trådløse basestations opsætning og slå det til. Hvis der er mulighed for at bruge WPA bør du bruge det i stedet for WEP. Du kan evt. slå et MAC-filter til, således at kunne bestemte computere (eller rettere bestemte netværkskort) kan komme på. Det skal også gøres i opsætningen (din MAC-adresse finder du via Start -> Kør -> skriv "cmd" -> OK -> skriv "ipconfig")
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 13:30 #2
Du skal tilslutte routeren til en computer via. netværkskabel..
herefter skal du logge på routeren.. den har en IP.. er det en dejlig router kan du bare taste den ind i IE så kommer der en menu frem.

her er der noget som hedder sikkerhed og der kan du så sætte det op
Avatar billede larsen89 Nybegynder
14. februar 2007 - 13:45 #3
Super. Er kommet frem til det, og så er det jo bare at lede. Tager ikke helt fejl, hvis man altid bare kan trykke 192.168.1.1 og så bruge sine login-oplysninger?

Fungerer det så på de tilsluttede computere fra før, eller skal de lige genstartes og så indtaste netværksnøglen?

Når låsen er sat på, så er det vel netop bare netværksnøglen som skal indtastes?
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 14:35 #4
Dem som er på ryger af da routeren genstarter;)
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 14:56 #5
ja netværksnøglen skal bare indtastet efterfølgende når man prøver at logge på netværket.
Avatar billede old-faithful Praktikant
14. februar 2007 - 16:34 #6
Du kan indtaste routerens IP i f.eks. Internet Explorer. Medmindre du selv har ændret på loginoplysningerne, skal du bruge fabriksindstillingerne (der som regel står direkte på routeren eller evt. i den medfølgende manual).

De computere du før har brugt vil ikke umiddelbart kunne komme på nettet, da du jo har ændret/tilføjet kode (netværksnøgle). Derfor skal den kode du har angivet, også angives på hver computer som skal kobles på netværket.
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 12:47 #7
har du fået oprettet det eller?