Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 09:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

'Public Property SmartNavigation() As Boolean' is obsolete

Efter upgrade af VS fra 2003 til 2005 kommer de nogle warnings med teksten:

Public Property SmartNavigation() As Boolean' is obsolete: 'The recommended alternative is Page.SetFocus and Page.MaintainScrollPositionOnPostBack. http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=14202'

Er der nogle, som har en nem måde at rette ens projekt til - så jeg ikke får disse warnings mere?
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 09:56 #1
kender ikke en nem måde nej, men de warnings kommer fordi de metoder du har benyttet i 2003 er blevet deprecated og altså der er nyere metoder som man bør benytte sig af istedet.

De anbefaler desuden ud for hver warning hvilke metoder du ellers bør benytte.. i det du viser os der er det enten Page.SetFocus eller Page.MaintainScrollPositionOnPostBack
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 10:34 #2
ja - det er lige det :)

jeg har nu fjernet smartnav tag'et fra webconfig ... så er det bare at gennemgå produktet!

Takker for input!
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 10:34 #3
Lukker den igen grundet intet svar!
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 10:40 #4
hvad mener du med intet svar?:)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 11:52 #5
:)

søgte en nem måde - nu har jeg gjort det på den "hårde" måde :)
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 11:53 #6
ok:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 07:51 #7
Der findes desværre ingen "nemme" måder kun Search and replace som sikkert også er den du har brugt :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2007 - 10:23 #8
Ja - men det var faktisk ikke så hårdt som antaget, da det ikke var alle sider som anvender smartnav.

Det eneste som er lidt ærgeligt er, at den "nye" smartnav har det med at "blinke", når der gåes serverside - det gjorde den "gamle" ikke.

Men det nye er klart mere brugbar sammen med 3. parts components etc.

:)