Avatar billede larsvn Nybegynder
09. februar 2007 - 17:43 Der er 1 løsning

Detached database mangler ved login

Jeg har været så torskedum, at angive default-databasen for "sa" til en specifik fagdatabase, som jeg nu pga. migrering til en anden server, har detached ifm. flytningen.

Det gik fint ved detaching, jeg fik ingen fejl, men nu kan jeg ikke logge ind igen.

Desværre er mit eget Windows-login og sa eneste administratorer på systemet, og mit login peger også på den manglende database, så jeg er lidt låst ude :-((

Jeg kan logge ind med et andet brugernavn, men dette kan ikke ændre i systemopsætningerne.

Kan nogen give mig et godt råd til hvordan jeg kan komme ind igen som administrator, helst uden at skulle geninstallere hele MS/SQL. Jeg er ret desperat !
Avatar billede larsvn Nybegynder
09. februar 2007 - 19:30 #1
Jeg fik pludselig lys idé, og det viste sig at det virkede :-)

Jeg anvender php til at tilgå SQL-serveren (2000), og den opkobling havde heldigvis en tilbagefaldsfunktion, som Enterpise Manager og Query Analyzer mangler:

Warning: mssql_connect(): message: Cannot open user default database. Using master database instead. (severity 11) in ...

Og så var det "bare" at skifte sa's default-database med kommandoen:

EXEC sp_defaultdb 'sa', 'master'

Pyha, reddet på målstregen. Forklaring indsat hvis aldrig skulle være lige så uheldige, eller måske ubetænksomme, som jeg.