Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 18:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

webhotel hos gratisdns

Hej

jeg har oprettet et webhotel på gratisdns. mit problemer er at jeg ikke ved hvor jeg skal gøre så mit domæne peger på det webhotel jeg har uploadet siden til, og ikke min egen ipadresse om den gør nu hvor jeg kører min egen webserver.
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 18:16 #1
der skal du have fat i DK Hostmaster da det er dem der styer domæner hvor du skal bede om en redelegering så dit domæne kan komme til at pege på det web hotel du hr nu så hvis du går ind på
http://www.dk-hostmaster.dk og søger på dit nuværende domæne kan du se hvilken navneserver det peger på forexempel jeg har selv gratisdns. så web hotel og der er min navne server dette exempel
Navneservere:

ns1.gratisdns.dk GDNS1-DK
mhv
tiorben
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 18:17 #2
jeg har fået det redelegeret til gratisdns, så jeg burde kunne gøre det hele hos dem eller hvad?
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 18:25 #3
ja det burde du men nu ved jeg ikke hvornår du har fået det gjort idet at der godt kan gå lidt til inden det virker et godt ugangs punket er søge på dit domæne ved DK Hostmaster  og se hva din navne server er gvis det peger på gratisdns så er det noge opsætning men det plejer det ikke
mhv
torben
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 18:29 #4
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=rafiol.dk

det peger på gratisdns. jeg tror min problem ligger i at få peget www.rafiol.dk til gratisdns webserver inde i gratisdns opsætningen. får pegende den på min ipadresse, men jeg ved ikke hvad jeg ændre derinde
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 18:38 #5
jeg har været inde for at se om der var noget der skulle sætte op og her fandt jeg noget hvor der var ander der spurte om næsten det samme man skal ind og sætte sin dns op og det gøres på dette link  http://whois.gratisdns.dk men du kan evnt . læse på dette link hvad de skriver http://forum.gratisdns.dk/index.php?topic=3957.msg20229#msg20229

mhv
torben
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 19:00 #6
tak, men der står

Domænets TLD er ikke en af dem som det er muligt at opdatere via denne side.

og jeg tro nu heller ikke det er det jeg skal ændre, jeg tror det er noget med a-record og c-name, men er ikke sikker?
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:03 #7
hej igen jeg har nu lavet en fejl søgning på dit domæne ved gratisdns so kan gøres på denne side

http://gratisdns.dk/index.phtml?size=400&side=50

hvor du kan se hvor du evnt mangler at sætte noget op og her er havd den kom frem med

Dette værktøj er på ingen måde en vejledning i OPSÆTNING af domænet, det er kun til for at teste alm funktion af dit domæne ved brug af GratisDNS.

Virker pt kun med .dk domæner.

Er DK-Hostmaster klar til at besvare vores spørgsmål?: Ja
Domænet er registret: Ja
Domænet er aktiveret hos DK-HOSTMASTER: Ja
Domænet er oprettet på GratisDNS?: Ja
Domænet peger på GratisDNS?: Ja
Domænet rafiol.dk peger på en (eller flere) ip'er?: Ja 149.6.48.253
Subdomænet www.rafiol.dk peger på en (eller flere) ip'er?: Ja web1.netplads.dk. 70.86.48.210
Domænet rafiol.dk har en (eller flere) MX'er (post)?: Nej.
FEJL
dvs at du mangler at sææte din mx er post op
mhv
torben
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 19:05 #8
jamen er det ikke noget til mail? hvilket jeg ikke skal bruge indtil videre! eller skal det virke før det andet virker
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:08 #9
jeg tror at det skal virke før det andet virker det er den ind tryk når jeg søger ved GratisDNS. i deres forum hvor jeg søger evntuelt på opsætning af dns og det kunne godt se ud til at det er det der er galt for at det ikke virker så det er måske vær at prøve
mhv
torben
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:15 #10
hej igen jeg prøve at tage din ip adresse som er denne  149.6.48.253  sætte ind og fik denne besked

Siden du har prøvet at tilgå har en midlertidlig fejl. Prøv igen om 1 times tid.
The page is temp unavaliable, try later.

Resten af denne fejlside er af teknisk karakter, og er henvendt til ejeren eller webmasteren af siden du har prøvet at slå op.

URL forward fejl

Dette er en fejlside for GratisDNS's URL forward.

Du vil typisk aldrig nogenside komme til at se siden. men siden du nu er her, så er der måske en årsag..

1) Du har lige slettet en url forward og oprettet en A record eller en CNAME record for domænet..
Dette er normalt, der kan desværre gå op til 12 timer før det problem forsvinder, men det forsvinder!
2) Du har prøvet at være smart med en IP adresse, well, det var knap så smart ;), slet den igen..
3)Der er en fejl i din URL forward på GratisDNS, gå straks til vores konfigurationsværktøj og ret det!

Har du stadig problemer, så er der lige en vigtig hovedregel.. skriv efter hjælp i hjælpeforumet, ikke som e-mail til mig..

Regards, Admin - GratisDNS.dk
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 19:20 #11
nej det er ikke min ip, men det er den der kom da jeg ændrede noget inde i gratisdns opsætningen. jeg fulgte en vejledning hvor der stod:

Anbefalet GratisDNS.dk DNS opsætning:

Under A record tilføjer du en URLFORWARD

Vært: <domæne>.<tld>
URL: http://www.<domæne>.<tld>

Frame: Nej
(resten er ligegyldigt)

Under CNAME tilføjer du en cname record:
Vært: www.<domæne>.<tld>
cname: web1.netplads.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2007 - 19:22 #12
"op til 12 timer" ... har du ventet længe nok?
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:25 #13
ja det er så måske der den ligger som erikjacobsen skriver at det tager 12 timmer
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 19:37 #14
har lige selv set det, det er sku nok det, kan se at min side faktisk virker nu rafiol.dk så jeg siger tak for hjælpen, hvis der kommer et svar så der point
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:41 #15
det var så lidt
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 19:42 #16
jeg kan ikke give piont hvis der ikke kommer et svar i stedet for kommentar:-)
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
06. februar 2007 - 19:56 #17
hej det okey for mit ved kommende jeg er kun her for at hjælpe hvor jeg kan så jeg synes at jeg vil springe over
mhv
torben
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2007 - 20:04 #18
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. februar 2007 - 20:22 #19
jamen så siger jeg skam mange tank for jeres hjælp og tid