Avatar billede hebo2000 Nybegynder
05. februar 2007 - 10:21 Der er 6 kommentarer

filer i mapper vises i omvendt rækkefølge fra diverse programmer

Når jeg er inde i fx word eller dreamveawer og vil åbne en mappe vises filerne i mappen i omvendt alfabetisk rækkefølge. Hvis jeg højreklikker og ændre det til alfabetisk rækkefølge, går den tilbage igen næste gang jeg åbner mappen. Hvis jeg bare går ind i dokumenter og åbner mapper fungere den normalt. Det er altså kun gennem programmer den vender filerne på hovedet... Nogen gode forslag...
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2007 - 10:34 #1
Prøv følgende:
Åbn f.eks. Word -> Filer -> Åbn -> Klik på den lille pil ved siden af ikonet "Visninger" -> Aranger ikoner -> Klik på "Efter navn" så de står rigtig.

Se om ikke den husker det nu.
05. februar 2007 - 10:42 #2
Højreklik i dioalogboksen
Vælg "Arranger ikoner efter"->Navn
05. februar 2007 - 15:13 #3
Åbn en 'tilfældig' mappe.
Sæt visningen til det ønskede.
[Funktioner][Mappeindstil..][Vis][Husk hver mappes indstil...] FRAKLIKKES
Klik på [Anvend på alle mapper] ...
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2007 - 16:41 #4
dr1 >> Citat: Hvis jeg bare går ind i dokumenter og åbner mapper fungere den normalt. Det er altså kun gennem programmer den vender filerne på hovedet...

Hjælper din løsning så i dette tilfælde?
05. februar 2007 - 16:57 #5
Prøv...
Avatar billede hebo2000 Nybegynder
28. februar 2007 - 17:22 #6
hver gang jeg ændre opsætningen til at følge navn, så går den tilbage til den omvendte rækkefølge når jeg åbner på ny. Fx hvis jeg åbner en mappe fra photoshop - det er altså ikke til at gøre fra mappeindstillinger - det er inde fra programmerne hvor jeg ikke har adgang til andet end at højreklikke på dem og sige arrangere efter navn, den husker det bare ikke og det er irreterende at skulle gøre på alle mapper...