Avatar billede aachamp Nybegynder
04. februar 2007 - 21:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 og brug af USB sticks

Hej

Jeg har en gammel maskine compaq 133 Mhr som kører med windows 98. Den skal udskiftes men jeg kan ikke tilslutte min USB nøgle til så windows 98 kan genkende den. Er det noget nogen har haft problemer med før eller som kender en løsning?
Avatar billede makse Nybegynder
04. februar 2007 - 21:16 #1
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 21:41 #2
Ja men hvordan er det lige det hænger sammen??du vil jo netop udskifte Win98
Avatar billede fromsej Praktikant
04. februar 2007 - 22:13 #3
Helgec >> Jeg læser det som at det er maskinen der skal skiftes.*S*

Hvis du ikke kan bruge tippet fra Makse, så prøv at gå ind på producenten af din usbnøgles hjemmeside, det har før hjulpet mig.
Avatar billede summer Mester
04. februar 2007 - 22:39 #4
Da jeg kørte win98 havde jeg samme problem. Det var i BIOS USB skulle aktiveres. Jeg husker at i BIOS var det i højre side under hovedmenu Integrated Peripherals og undermenu: OnChip USB. Den var Disabled og skulle bare laves om til Enable.
Hvis du ikke har tjekket dette, var det måske en ide. Er du ikke tryg ved at rode i BIOS, så sig bare til.
Avatar billede robotten Praktikant
05. februar 2007 - 11:55 #5
Og 98 supportere sjældent en usb nøgle mht. driver, så den skal også findes. Men så må du lige ligge oplysninger om hvad nøgle du har dig.
Avatar billede robotten Praktikant
08. februar 2007 - 14:45 #6
?
Avatar billede robotten Praktikant
15. februar 2007 - 08:11 #7
Ny bruger, kan jeg se. Velkommen til.
Husk at reagere i dine spørgsmål.
Avatar billede robotten Praktikant
20. februar 2007 - 13:27 #8
Har lige rodet med en Compaq med win98. USB er lukket land for denne type pc, åbenbart. Kunne ikke engang få en usb mus til at køre ordentligt på den.
Avatar billede aachamp Nybegynder
20. februar 2007 - 16:33 #9
robotten:

Det samme kom jeg frem til efter en mere eller mindre spildt eftermiddag\aften. Fik en computer sagkyndig til at sætte et krydset netværkskabel op
Avatar billede robotten Praktikant
20. februar 2007 - 17:31 #10
Compaq er skod, sådan er det bare :)
Avatar billede summer Mester
20. februar 2007 - 18:01 #11
aachamp  - > har du tjekket mit forslag? Det var da et forsøg værd, men måske har robotten ret.
Avatar billede robotten Praktikant
27. februar 2007 - 09:19 #12
Lukker du igen?
Avatar billede robotten Praktikant
07. marts 2007 - 15:00 #13
Hep!
Avatar billede aachamp Nybegynder
08. marts 2007 - 13:19 #14
hvad er det du gerne vil have mig til...
Avatar billede robotten Praktikant
08. marts 2007 - 14:03 #15
At vende tilbage til dit spørgsmål og gøre noget, i stedet for at glemme os.
Avatar billede summer Mester
08. marts 2007 - 21:44 #16
Jeg kan da blot for 3. gang spørge om du har prøvet mit forslag eller ej!!!
Den må hedde noget mere end  133 Mhr http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk&cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R302-1&h_pagetype=s-001&h_query=compaq+133+Mhz+&submit.x=8&submit.y=7

Du er lidt træls at hjælpe, når ikke du samarbejder.
Avatar billede aachamp Nybegynder
08. marts 2007 - 22:05 #17
hej drenge.

da jeg sprit ny på dette forum ved jeg ikke helt hvordan det fungerer. Computeren skulle udskiftes og det var derfor bare et spørgsmål om at få flyttet data en enkelt gang. Summer jeg har prøvet dit forslag og det løste ikke problemet. Fik læst mig frem til, ved hjælp af internettet, at USB nøgler og Windows 98 version 1 ikke hører sammen. Løsningen blev derfor som beskrevet d. 20.

Computeren er nu solgt for 200 kr :-D, og derfor er problemet ikke aktuelt mere. Tak for hjælpen, og undskyld endnu en gang min manglende afrunding på problemet
Avatar billede summer Mester
08. marts 2007 - 23:04 #18
Jamen så er det vel robotten der skal have pointene. Marker nede til venstre og accepter. Så er spm. lukket.
Du ved hvor hurtigt al ting går inden for electronic/computere. Sådan fungerer eksperten også lidt. Et spørgsmål som holdes passiv i bar få dage er yt. Husk der kommer mange, mange nye til hver dag. Det er derfor det er vigtigt at følge op på det der sker i ens spm. God fornøjelse og iøvrigt velkommen til ;o)