Avatar billede osito Nybegynder
04. februar 2007 - 19:09 Der er 4 kommentarer

PC Fryser

Hej

Jeg står med et problem, for ca. 6 månedere siden købte jeg min PC som er en AMD 3800, 1 gb ram, geforece kort 256 mb ram, 250 gb harddisk. Den har virkede rigtigt godt. For ca. 3 månedere siden slettede jeg alt og installere så windows xp igen, og den har så også virket perfect op til for ca. 4 dage siden, hvor den fryser, i starten gjorde det når jeg spillede, mens jeg havde et par andre programmer oppe og kører. men nu er den begyndt at fryse når jeg bare surfer rundt. Jeg har kørt et anti virus program, og den fandt så også en slags trojan som jeg fik fjernet, så kørte jeg et spyware program den fandt så også 2 ting der som jeg fik slettet. Men den gjorde det stadigvæk, den kan gøre det efter 5 min af opstart, eller efter 2 timer, men jeg har så prøvet at tage siden af computeren så den kan nemt få luft. Men den gjorde det stadigvæk. Er der nogen friske mennesker som har lyst til at give et bud med hvad jeg kunne have problemmer med eller har overset?

På forhånd tak
Martin Pedersen
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2007 - 19:45 #1
Har du renset pc`en for støv ?
Du skal som minimum tage en vatpind og rense køleren/CPU`en, samt rense omkring rammene evt. kan du støvsuge kele kabinettet indvendig - HUSK dog at du ikke må lade mundstykket røre bundkort osv. Husk at kabinet siden på igen, så kølingen forbliver effektiv.

Hent og kør:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)

Og lav en Diskdefragmentering:
1. Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Diskdefragmentering.
2. Grundlæggende handler det så om, at markere/vælge, det drev man ønsker at defragmentere. Og igen afhængigt af Windows version, er der forskel på, hvordan defragmenteringen sættes i gang, men det giver i alle tilfælde sig selv. Se efter en knap med påtegnelsen - Ok eller Defragmentér og tryk på den.
3. Når defragmenteringen er overstået for det valgte drev, kommer der en besked om, at det er gjort og afhængigt af Windows version, om man ønsker at defragmentere andre drev. Man kan så foretage sine valg.
4. Når det hele er overstået er der kun tilbage, at lukke værktøjet.
04. februar 2007 - 20:41 #2
"...installere så windows xp igen..." - Hmmm...
- Har du husket ALLE M$ opdateringerne / ServicePack2 ?
- Korrekte Driversæt ?
- Opdaterede sikkerhedsprogrammer ?
04. februar 2007 - 20:43 #4
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44