Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 11:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om denne side?

Hejsa

Jeg har lavet følgende side, for en bekendt. Det er en mopsside.
Jeg er mest interesseret i, at vide, hvordan siden ser ud hos jer i forhold til centrering af siden...

Men alle kommentarer modtages med glæde.... så jeg kan lære....

http://www.my-mops.dk

På forhånd tak Lone
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 11:30 #1
Jeg kører IE7 med en opløsning på 1280x1024, der fylder banneret ikke hele siden, ellers en flot side.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 11:34 #2
Oki, den er centreret dog????

Takker, har prøvet at lave den lidt stilren.....
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 11:36 #3
Den er ikke centreret, den ligger til venstre
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 11:43 #4
hmmmm, oki, kan man lave det sådan at siden bliver centrert uanset opløsning?
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 11:45 #5
Jeg har ikke forstand på hjemmesideprogrammering, men de andre sider, jeg hopper på, er altid centreret.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 11:47 #6
Ja, jeg har stadigvæk ikke lært hvordan man gør, det er pokkers....

Så gode råd modtages med glæde....
Avatar billede akg Nybegynder
03. februar 2007 - 11:49 #7
Det er centreret her hos mig (er pt på en oldgammel windows 98 pc), synes ikke at den lyserøde farve passer så godt til den mørkerøde (men det er jo en smags sag)

Teksten "links" står dog placeret lavere end de andre menupunkter..

Forresten så er titlen på dig side "Velkommen til Samsing.dk" - det ser ud til at være en fejl!

Kanten rundt omkring billedet af hunden i banneret er noget grumset at se på..

Jeg synes du skal skrive teksten til siderne, som du gør det på forsiden - og ikke inde i en boks ( <textarea> )
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 11:50 #8
Det skal du finde i programmet, du bruger, der må være en option, der altid centrere siden.
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 11:53 #9
akg->> Er sikker siden hedder Samsing.dk - passer også fint til en kinesisk hunderace.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 11:57 #10
nej hovsa, samsings.dk var hendes tidliere domæne navn. det nye er my.mops.dk ikke så smart et navn synes jeg personligt, men det er jo også hendes side...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 12:02 #11
Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvordan man centrerer siderne,i dreamweaver. så de altid er centreret uanset oplæ
øsning, så ville jeg blive glad... jeg arbejder i layers og ikke tabeller...
Avatar billede brinck10 Nybegynder
03. februar 2007 - 12:23 #12
Hej viggosmor.
I min browser fylder banneret heller ikke helesiden, og selve layoutet er i venstre side. Hvis du vil centrere noget, skal du gå ind i din kode, i dreamweaver, også skriv <center> Al den kode der skal centeres </center> så ryger den midt på siden. ;)
Mvh Brinck10
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 12:34 #13
Når jeg gør dette, så rykker banneret sig også ned på siden, og det ønsker jeg ikke.....
Avatar billede brinck10 Nybegynder
03. februar 2007 - 12:46 #14
Hmm. Kan du ikke uploade det, så jeg kan se hvad du mener?
Avatar billede visto Professor
03. februar 2007 - 15:22 #15
Egentlig ikke noget med dit design at gøre, men et godt råd ang. e-mail-adressen. Som den er nu er den tilgængelig for spam-robotter, idet den fremgår direkte af kildekoden, og du vil i løbet af no-time (hvis det ikke allerede er for sent) få masser af spammail på adressen.
Mit råd er: Pil mail-adressen af omgående, og læs følgende:
http://www.html.dk/artikler/00041/default.asp
Jeg bruger selv løsningen "Uden link og med billede". Og det lader til at virke.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
03. februar 2007 - 15:49 #16
oki det vil jeg da gøre
Avatar billede hejmanden Nybegynder
04. februar 2007 - 12:02 #17
Hej
Jeg har et godt lille tip :)
brug altid en sans-serif skirfttype, altså en skrifttype uden fødder.
Det kan menneskets øje nemlig bedre læse når det er på en skærm, og hvis det skal ud på papir, så er en skrifttype med fødder bedre :)
Avatar billede larsbb Nybegynder
06. februar 2007 - 10:12 #18
Hvis du har arbejder med div-tags i dit stylesheet, så kan du nemt centrere siden. Jeg plejer at gøre det vha. følgende stump kode:

#dithoveddivtag        {
    margin-left: -350px;
      position: absolute;
    top: 20px;
      left:50%;
}
Avatar billede kurdo Novice
10. februar 2007 - 23:28 #19
jeg kan ikke lide menu skriften.! :D ellers flot! det der lyserøde og det grå passer godt. :P
Avatar billede visto Professor
11. februar 2007 - 00:13 #20
Mailadressen fremgår stadig af kildekoden, uanset at den ikke fungerer som link. Men det har du vel så valgt.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. april 2007 - 04:36 #21
Lukker her!
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. april 2007 - 04:37 #22
hov ikke allifevel var gjort...