Avatar billede arnepedersen Forsker
03. februar 2007 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af printer

Jeg har en ældre printer HP 2110 all- in one. Den har været rimelig god, men jeg synes den bruger for meget blæk. Samtidig har jeg problemer med at scanne tekst. Det lykkedes kun ved at scanne teksten som billede.
Det jeg efterlyser, er en god funktions brugelig all-in-one printer, hvor mit forbrug af blæk prismæssigt kan reduceres.
Hvilke mærker er kendt for mindste blækforbrug, eller for at have de billigste blækomkostninger?

Kort og godt, hvad er den rigtige printer med følgende:
Billigste blækforbrug.
Bedste til foto.
Kant til kant.
Mulighed for tekst scanning med efterfølgende redigering.
Svært ikke? Det er selvfølgelig meget selvmodsigende krav, men der er sikkert en fællesnævner der går op i en højere enhed.

Du må godt sige det højt, hvilke printer synes du jeg skal vælge, den må godt være billig.
Avatar billede bamzen Nybegynder
03. februar 2007 - 10:27 #1
Generelt vil jeg sige du skal kigge efter canons pixma serie

De er gode, hurtige og væsentligt billigere i drift end HP

Du kan også få multifunktionsmaskiner der - men har kun erfaring med deres print.

/Martin
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. februar 2007 - 22:08 #2
Gå evt. efter en model, der har separate patroner for hver farve... så skal du f.eks. kun skifte blå, når der mangler blå osv. osv.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. marts 2007 - 15:34 #3
^^ Nemlig.

Mine forældre har en med seperate patroner. Dog æder de vidst rimelig meget?
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. marts 2007 - 19:33 #4
Mht. forbrug af blæk og priser på blækpatroner, så kunne dette måske interessere:
http://www.pcworld.dk/art/8424?a=category&i=250

Min mor havde en simpel Epson, der printede meget pæne fotos og hvor blækpatroner var temmelig billige! Vær opmærksom på, om du kan genopfylde blækpatronerne selv.. det kan man på de fleste - især det sorte er let - men kvaliteten svinger og resultatet er ikke altid optimalt.
Avatar billede arnepedersen Forsker
09. juli 2007 - 22:56 #5
Lukker da der ikke er et svar so jeg kan gi point til