Avatar billede antonio1963 Nybegynder
01. februar 2007 - 21:08 Der er 5 kommentarer

skal i gang med php programmering

Hejsa
Jeg tænkt mig at lære mig selv at programmere i PHP. Men ved ikke hvordan skal jeg gå i gang. Hvilket program skal man bruge til det. Kan koden skrives i Homesite? Kan I anbefale et godt site for nybegynder? er det svært at lære det?
Avatar billede mccookie Seniormester
01. februar 2007 - 21:58 #1
Reelt set kan du bare bruge en notebook txt editor fra windows...

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=WZPA,WZPA:2006-18,WZPA:en&q=php+artikler

og så er det bare at starte fra en ende

Her ligger en god og komplet oversigt over PHP www.php.net
Avatar billede stfn Nybegynder
01. februar 2007 - 22:28 #2
www.phpartikler.dk og www.udvikleren.dk er 2 gode steder efter min mening. På udvikleren skal du bare gå ind under PHP og klikke artikler, så har du alt hvad du kunne drømme om :) Forumet er efter min mening også godt når du har brug for hjælp.
Avatar billede stfn Nybegynder
01. februar 2007 - 22:31 #3
med hensyn til valg af program kunne jeg faktisk også anbefale www.tsw.dk webcoder. Du kan få den i en prøveperiode og hvis du kan lide det koster det omkring 300 kr så vidt jeg husker.
Avatar billede antonio1963 Nybegynder
06. februar 2007 - 09:28 #4
Jeg har brug for et program, hvor man kan se effekten af det man laver med det samme, uden at skulle publicere siden først. Ligesom man kan med Homesite. Kan man evt. bruge homesite til PHP? Jeg har nemlig hørt at php kan skrives/blandes sammen med html.
Dette link http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF8&rls=WZPA,WZPA:2006-18,WZPA:en&q=php+artikler virker ikke.
Avatar billede mccookie Seniormester
06. februar 2007 - 16:36 #5
Det kan du sagtens....

Men så skal du have installeret en webserver, mysql server, for a opnå denne effekt.

///McCookie