Avatar billede gudnason Nybegynder
01. februar 2007 - 19:42 Der er 4 kommentarer

DVI til VGA adapter passer ikke i DVI kort?

Jeg har et grafikkort med både VGA og DVI udgang og vil gerne have tilsluttet en ekstra VGA skærm, så jeg har købt en DVI til VGA adapter - eksempel: http://hfp-data.dk/discount/images/EDB/Adapter/DVI_VGA.jpg

Problem er det at DVI udgangen (hunstik) på grafikkortet, ikke har huller til de fire pins der dækker den flade pin på adapteren (2 på hver side af den flade pin).

Hvad skal jeg gøre?

Købe en ny adapter? Eller er det så simpelt at jeg bare kan knække de (overskydende) pins af?

Jeg håber mest på det sidste.

vh,
EGudnason
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2007 - 21:10 #1
Som du kan se på http://www.danbit.dk/produkter/1501.phtml er det kun det analoge signal der bliver overført via de 4 pins.
Så jeg vil umiddelbart mene, at du godt kan knække de 4 pins af.
Jeg har dog aldrig selv afprøvet det.
Avatar billede gudnason Nybegynder
02. februar 2007 - 14:53 #2
åh.. jammen dog.

og tak, det var lige det svar jeg ledte efter.......... jeg kan ikke knække pins af, da jeg har købt en analog-DVI-til-VGA adapter (note to self: køb aldrig det billigeste uden at læse specsene), havde den været analog/digital (dual eller ej) havde det været verdens mindste problem..

:(

tak igen.. jeg prøvede med to grafikkort som alternativ og lærte alt om xorg.conf.
Avatar billede gudnason Nybegynder
02. februar 2007 - 14:54 #3
hvis du går op i det med point, så drop et svar.....
Avatar billede makse Nybegynder
02. februar 2007 - 17:29 #4
np. :)