Avatar billede jakobdo Ekspert
01. februar 2007 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg smartest min htaccess fil?

Hej,
jeg er ved at opsætte en hjemmeside, og vil i den forbindelse beskytte en del af siden.

Min .htaccess fil:

AuthName "CMS System"
AuthType Basic
AuthUserFile /www/path/htdocs/cmd/.htpasswd
Require valid-user

Jeg har lavet en .htaccess fil i mappen:

/cms/

Den virker også fint nok, og spørger om kodeord, hver gang mappen tilgåes.

Jeg har så nogle billeder liggende i /cms/billeder/ de bruges i cms systemet, og kan bruges på hjemmeside.
Det giver så problemet når man f.eks. besøger siden, og der fra en af sider er et link til:
/cms/billeder/billede1.jpg
Så prompter den for login.
Kan man få min ovenstående htaccess fil til at virke på alle andre mappe/filer end mappen: /billeder/ + subs?
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. februar 2007 - 11:47 #1
du bør ikke have billeder under din cms folder der referes fra din hovedside.
fremfor at løse dette problem, bør du flytte folderen ud i roden af din webside - eller mindst oprette et symbolsk link til folderen
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. februar 2007 - 11:54 #2
Ja, det har jeg også overvejet!
Må lige om fckeditor er nem at rette, for det er bestemt den optimale løsning.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. februar 2007 - 12:23 #3
limedia, smid du bare et svar.
Jeg skulle bare lige have det ind med ske.
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. februar 2007 - 12:26 #4
skeer er ikke altid en daarlig ting
Avatar billede showsource Seniormester
01. februar 2007 - 16:10 #5
Omend det er ulogisk at lave, kan det såmænd gøres med flg. i en .htaccess i dir'et billeder:

Allow from all
Satisfy any
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. februar 2007 - 17:54 #6
Det synes jeg ellers også at have prøvet, men uden held! Måske det også var bedst! :o)