Avatar billede scarface335 Nybegynder
31. januar 2007 - 11:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redigering og sletning af oprettet sprøgsmål

Hej ville høre om det er muligt at slette eller redigere et spørgsmål man selv har oprettet ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. januar 2007 - 12:00 #1
Nej, det er ikke muligt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. januar 2007 - 12:01 #2
PS: Spørgsmål om Eksperten er gratis, så når du mener at du har fået svar, lægger du selv et svar, markerer dit navn i boksen til venstre, og accepterer det.

Så får du dine points retur.

I fremtiden kan du nøjes med at oprette Eksperten-relaterede spørgsmål til "0 points"..
Avatar billede snowball Novice
31. januar 2007 - 12:54 #3
Det er som nævnt ikke mulig i denne version af Eksperten, men mht. redigering af ens indlæg, så står det på "ønskesedlen" til den nye version som er under udvikling.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. januar 2007 - 21:26 #4
snowball> Hvordan løser man/coadmins/Eksperten problemet med "copy løsning i tidligere indlæg og paste det som ens eget"..? :-)

Eller, fjern ting man har skrevet, som andre henviser til?
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2007 - 09:07 #5
thesurfer: Er det noget der er et reelt problem? Umiddelbart kan jeg ikke lige se en løsning som vil fungere i praksis.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2007 - 09:53 #6
snowball> Nemlig. :-)

Redigering af eget spørgsmål eller egne indlæg burde ikke være tilladt. Punktum.

Der vil jo opstå inkonsistence, mellem det der bliver spurgt om, og det man svarer på.

Ved sletning af indlæg skal de markeres som slettet i spørgsmålet, og ikke faktisk slettes. Indholdet af indlægget bør erstattes med f.eks. "Indlægget er slettet pga paragraf 123 - <Link til Ekspertens regler>".

Admin (og muligvis også coadmins) skal kunne se det rigtige indhold, for senere at kunne vurdere, om indlægget skulle have været slettet, så admin/coadmins kan regenerere indlæggets indhold.
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2007 - 12:09 #7
> Redigering af eget spørgsmål eller egne indlæg burde ikke være tilladt. Punktum.

Ikke helt enig. Jeg syntes det er OK at man kan redigere sine indlæg (evt. kun selve spørgsmålet) i op til f.eks. max 10 min. efter man har skrevet det første gang (en redigering efter 9 min. giver altså ikke 10 nye min.), og så skal det fremgå hvis et indlæg er blevet redigeret.

> Ved sletning af indlæg skal de markeres som slettet i spørgsmålet, og ikke faktisk slettes. Indholdet af indlægget bør erstattes med f.eks. "Indlægget er slettet pga paragraf 123 - <Link til Ekspertens regler>".

Det er mere eller mindre også sådan det fungerer i dag. Et fjernet indlæg slettes ikke, men bliver blot ikke vist, men jeg er enig i at man i stedet skriver hvorfor indlægget er fjernet, og selvfølgelig med mulighed for at Admin/CoAdmin kan se hvem der har lavet hvad og hvornår samt en mulighed for at gøre indlægget aktivt igen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. februar 2007 - 21:53 #8
>> Redigering af eget spørgsmål eller egne indlæg burde ikke være tilladt. Punktum.

En rettelse:
Jeg synes ikke at man skal kunne redigere indlægget, men man kunne f.eks. få lov til at tilføje tekst til indlægget.

Eksempel:

___________________________

Kommentar: snowball

Det er som nævnt ikke mulig i denne version af Eksperten, men mht. redigering af ens indlæg, så står det på "ønskesedlen" til den nye version som er under udvikling.

Tilføjet kommentar

Ifølge de nye oplysninger, kan man nu tilføje tekst til eksisterende indlæg..

___________________________

På den måde kan man tilføje tekst til eksisterende indlæg, uden at kunne fuske med tidligere data..

Nu skriver du "max 10 min"..

Min personlig record, for korrekt besvarelse af et spørgsmål (dvs, en brugbar løsning, der faktisk blev valgt), ligger på ca 38 sekunder :-)

Det er 38 sekunder fra spørgsmålet er oprettet af spørgeren, til at jeg læser spørgsmålet (ser spørgsmålet i oversigten), finder på en løsning, og sender det ind som svar.. :-)

Der er mange "38 sekunder" på 10 min.. :-)
Avatar billede snowball Novice
01. februar 2007 - 23:29 #9
De 10 min. var blot et eksempel - det kan også sagtens være max 5 min.

Hvis du kun vil have at man skal kunne tilføje tekst, så ser jeg egentlig ikke noget formål med det, for så er det jo det bare at lave et nyt indlæg, men som så bliver skrevet i toppen af et spørgsmål hvor der sidenhen kan være kommet en række nye indlæg til.

Hovedformålet med at kunne redigere sine indlæg, er i mine øjne så man kan rette tastefejl eller hvis man har formuleret sig forkert. Der er mange der slet ikke læser det de har skrevet inden de trykker på Send, og så først derefter opdager hvilke fejl de har lavet - derfor den korte tid til at kunne redigere indlægget.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
13. marts 2007 - 17:20 #10
Svar