Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2007 - 19:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Quota men får ingen besked

Hej,

Har kigget på: http://www-128.ibm.com/developerworks/lotus/library/domino-mail-quotas/index.html

Men brugeren modtager ingen besked om at Quota er overskredet.

Jeg har på Configurations dokumentet sat at den skal melde men ingen respons.

/Leif
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 03:07 #1
Har lige testet noget mere, der kommer en besked når der ankommer en mail, men jeg havde da nok forventet at der fx bare blev sendt 1 mail i døgnet hvis jeg sætter den til 1 days
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2007 - 16:58 #2
Hvor sætter du "1 days"?
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2007 - 18:00 #3
I Configuration dokumentet under Router/SMTP -> Restrictions and Controls -> Delivery Control
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2007 - 18:46 #4
puha, jeg kan se der er sket meget siden jeg sidst har kigget på Quotas. Kan det have noget med forskellen mellem "warning" og "error" at gøre. Hvilken version af Domino kører du?
Avatar billede leif Seniormester
03. februar 2007 - 22:47 #5
R7.0.2 og de står til det samme, men jeg får kun en meddelse når der kommer en email til personen, så personen får en besked om at qouta er overskredet men personen får kun en dagen efter når personen igen modtager en email dvs. reelt kan personen sagtens kun få en besked hver 6 dag hvis personen næsten ikke modtager emails
Avatar billede jogii Nybegynder
03. februar 2007 - 23:23 #6
Det lyder jo heller ikke speciel urimeligt.

Jeg har lige læst i AdminHelp.NSF:

Over Warning Threshold Notifications:
Per Interval N - Send notifications at a specified interval until the user deletes or archives enough messages to bring the size of the mail file below the specified Warning Threshold. When this option is selected, an additional field, "Warning Interval Minutes," appears.

Over Quota Notification:
Per time interval - The Router immediately sends an "over quota" notification to the user's mail file; the notification is sent immediately -- not according to the specified per time interval setting.

Jeg har også lidt svært ved at få din beskrivelse af opførslen til at matche dokumentationen.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 17:21 #7
Well, jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre ! Om man skal indføre Quota eller om man ikke skal !

Hvad er trenden med dem du har med at gøre ?
Avatar billede jogii Nybegynder
17. februar 2007 - 17:29 #8
Jeg har kunder der anvender kvota på 700 MB maks, nogle der striks sletter alt der er over 3 mdr. gammelt, nogle der ikke har kvota, men postkasser på størelse 5GB. Det er smag og behag. Mere et spørgsmål om temperament.

Jo større organisation man har, jo oftere har man kvota/striks arkivering. Men jeg har en kunde med ~500 medarbejdere, som ikke anvender kvota. De har til gengæld fikse journaliseringssystemer !!!
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2007 - 09:18 #9
Takker, så skal vi bare igang med at vurdere hvad vi skal ! :-)

Drop et svar.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. februar 2007 - 10:23 #10
Ok. Held og lykke med det.