Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2007 - 16:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hide When - Virker ikke som ønsket

Hej,

Hvis jeg bruger følgende og @UserName er forskellig fra Feltet OprettetAf kan jeg stadig se feltet, det må jeg ikke kunne.

(@IsNotMember("[Admin]"; @UserRoles) ) & (@UserName != OprettetAf)
eller
(@IsNotMember("[Admin]"; @UserRoles) ) | (@UserName != OprettetAf)

Hvad kan være galt ?

Hvis jeg har rollen Admin eller er den som har oprettet dokumentet må jeg se feltet alle andre må ikke !

/Leif
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. januar 2007 - 20:43 #1
Er det et Rich Text felt ?
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2007 - 20:44 #2
Ja, det felt jeg vil beskytte
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. januar 2007 - 21:00 #3
Var feltet oprettet inden du satte hide/when på ?
Rich Text felter "husker" den hide/when der var sat oprindeligt, da hide/when gemmes sammen med dokumentet. Har du mulighed for at slette alle pågældende felter på alle dokumenter og starte påny ? (så burde din sidste formula burde fungere)
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. januar 2007 - 21:01 #4
Jeg mener: De dokumenter du har problemer med; - var feltindholdet gemt herpå inden du satte hide/when på ?
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2007 - 21:04 #5
Både før og efter
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. januar 2007 - 21:07 #6
Prøv at åbne et dokument i klienten i read-mode, kig på properties og hide/when. Ser du nogen formula ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
30. januar 2007 - 21:09 #7
Jeg mener: (det går rigtig godt:-): Åben det i EDIT-mode, og kig på field-properties-hide/when....
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 02:44 #8
Nej, der ser jeg ingen formula
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 08:04 #9
Så er det sandsynligvis fordi dokumentet oprindeligt er gemt inden du satte hide/when på feltet. Du kan prøve at sætte din hide/when på text-properties på et mellemrum ligefør feltet - det har jeg tidligere brugt. Ellers må du nok slette feltet fra alle dokumenter og oprette det påny.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 19:07 #10
mmmtm -> Du skal snart have den største øl af mig man kan få ! :-) Du har lige reddet min dag endnu engang !

Jeg lavede et blankt mellemrum foran feltet også ser det ud til at virke meget bedre
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 19:17 #11
Jeg tager lige mine ord i mig igen.

Kigger man på DocumentProperties kan man stadig se det ! :-( Kan jeg ikke lave det totalt "Hidden" uden at skulle encrypte ? Da både opretter, Afdelingsleder samt Souschef skal kunne se det.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 20:48 #12
Hide/When er ikke sikkerhed som sådan. Medmindre at du bruger ovst. til web - så kan feltindholdet ikke læses. Ellers må du nok til at encrypte...
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 20:54 #13
Det kan jeg vel ikke da requesten gerne kommer fra Web til Notes ? Har du en idé ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 20:56 #14
Hvad mener du med at requesten kommer fra web til Notes ? Hvis brugerne kun tilgår det fra web, vises feltet ikke.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 21:01 #15
De fleste vil komme fra Web, men en del af dem som skal have adgang til dele af oplysningerne bruger Notes
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 21:07 #16
Skal de kun læse, eller skal de også oprette/redigere ?
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 21:37 #17
Dem fra Web skal skrive mest, dem som kommer fra Notes skal selv skrive og nogen skal se alt, nogen se noget og nogen skal ændre
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 23:12 #18
Hvorfor sætter du så ikke bare databasen op til kun at kunne tilgåes fra web, når der alligevel kan oprettes/redigeres herfra ?
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2007 - 23:26 #19
Hvor kan jeg det ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2007 - 23:45 #20
Den mest simple måde at gøre det på, er at bede brugerne om at tilgå databasen via et http-link, fremfor via klienten.
Kan du ikke bare gøre det ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
01. februar 2007 - 00:14 #21
..og så kan du i "about database" lægge en vedhæftet html fil med: <SCRIPT>document.location.href="http://DENADRESSEDERSKALÅBNES"</SCRIPT> samt sætte database property "when opened in a Notes client "launch first attachment in 'about database'"
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 01:11 #22
Har gået og tænkt meget, en løsning er som du siger at "lukke" af for Notes klienten.

Men, men, jeg har fx. en funktion som:
temp := @IsNewDoc;
@Command([EditDocument]; "1");
@If(@Command([FileSave]); ""; @Return(""));
FIELD Status := "Approved";
@PostedCommand([FileSave]);
@If(temp; "";
  @MailSend(OprettetAf; ""; ""; "Godkendt"; [IncludeDoclink]));
@PostedCommand([FileCloseWindow])

For at posten godkendes og mail sendes, hvordan kan jeg gøre det igennem Web ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. februar 2007 - 11:02 #23
Er det ikke kun @mailsend du ikke kan bruge på web ? (Ihvertfald ikke med includeDocLink). Og kan du undvære: @If(@Command([FileSave]); ""; @Return("")); ? (Den kan jeg ikke lige se hvordan du kan "oversætte" til web). Hvis du laver temp til et felt, kan du efterfølgende køre en tidsstyret agent der sender en mail på de dokumenter hvor temp = 1. Så skal du bare have beregnet en url istedet for doclink.
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 13:13 #24
mmmtm -> Smid et svar, projektet har ligget lidt stille, men skal snart have det færdigt, men i så fald åbner jeg et nyt spm.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. marts 2007 - 23:14 #25
Lad det stå åbent istedet. Eller luk det selv (læg et svar selv og accepter det). Jeg vil ikke have point for det, når løsningen ikke er der.
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 23:28 #26
Okay, jeg lukker her og åbner et nyt når jeg kommer igang med projektet igen
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 23:29 #27
mmmtm -> Vil gerne have lukket lidt før folk begynder at brokke sig  :-)