Avatar billede jmc Nybegynder
30. januar 2007 - 12:26 Der er 9 kommentarer

Set language

Hvordan ændre man så postgreSQL kører med dansk dato format?
På alle timestamps dag / måned / år som standard.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2007 - 02:47 #1
generel anbefaling: brug parameters/prepared statement og lad dem håndtere
dato formater

hvis du fortæller hvilket sprog du koder i kan jeg måske komme med en
mere præcis anbefaling
Avatar billede jmc Nybegynder
27. februar 2007 - 11:44 #2
Vi programmerer ASP

Error while executing the query; ERROR: date/time field value out of range: "27-02-2007" HINT: Perhaps you need a different "datestyle" setting.

/get_subject.asp, line 92

linie 92 er første linie her:
Set recall_combo = myConn.Execute(SQL_NULLTIME_COMBO)
        Dim log_recall_date
        Dim log_recall_time
        Dim log_recall_id
        If Not recall_combo.EOF Then
            id = recall_combo("id")
            log_recall_date = recall_combo("recall")
            log_recall_time = recall_combo("recall_time")
            log_recall_id = recall_combo("id")
            isRecall = id
            myBooleanRecall = True
            tmpHour = ""
            If Not IsNull(recall_combo("recall_time")) Then
                tmpHour = "+" & FormatDateTime(recall_combo("recall_time"), 4)
            End If
            Response.Write( "isrecall="& recall_combo("recall") & tmpHour & "&")
        Else
            '// Er allerede sat, men jeg fremhæver det.
            myBooleanRecall = False
        End If
        recall_combo.Close
        Set recall_combo = Nothing

        If myBooleanRecall Then
            Call logRecall(log_recall_id, log_recall_date, log_recall_time)
        End If
Avatar billede jmc Nybegynder
28. februar 2007 - 00:08 #3
Håber nogle kan hjælpe med disse her ODBC driver errors!

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
ODBC driver does not support the requested properties.
/get_calendar.asp, line 84 (som er:     myRS.Open)

    Set myCampaignsDict = Server.CreateObject("SCRIPTING.Dictionary")
    set mySubjectCampaigns = myConn.Execute("SELECT id FROM campaign WHERE client_id=" & myClient_id & " GROUP BY id")
    if not mySubjectCampaigns.eof then
        do until mySubjectCampaigns.eof
            myCampaignsDict.add cstr(mySubjectCampaigns("id")),cstr(mySubjectCampaigns("id"))
            mySubjectCampaigns.movenext
        loop
        myCampaigns = myCampaignsDict.Keys
    end if
    'Response.Write( "eof=" & mySubjectCampaigns.eof & "&" )

    SQL = "SELECT id, date, time, seller_name, company_name, company_postal as postal, company_city as city FROM get_meeting WHERE date>(current_date - integer '1') AND campaign_id IN ("&Join(myCampaigns, ",") & ")"

    if Request("seller_id")<> "0" AND Request("seller_id")<> "undefined" then
        SQL = SQL & " AND seller_id = " &  Request("seller_id")
    else
        'Hent kun de aktuelle sælgere i denne kampagne
        testSQL = "SELECT seller.Id FROM (seller INNER JOIN seller_campaign ON seller.id=seller_campaign.seller_id)  WHERE seller_campaign.campaign_id=" & id
        Set getSellers = myConn.Execute(testSQL)
        'Response.Write( testSQL )
        if NOT getSellers.eof then
            myTemp = ""
            do until getSellers.eof
                myTemp = myTemp & getSellers("Id")
                getSellers.moveNext
                If NOT getSellers.eof then myTemp = myTemp & ","
            loop
            SQL = SQL & " AND seller_id IN (" &  myTemp & ")"
        end if
    if Request("date")<> "" then
        'SQL = SQL & " AND seller_id = " &  Request("seller_id")
        if Cdate(Request("date")) then
            myDate = Cdate(Request("date"))
        else
            myDate = Now()
        end if
    else
        myDate = Now()
    end if
    'firstDayInMonth = DateSerial(year(myDate), month(myDate), 1)
    'lastDayInMonth = DateSerial(year(myDate), month(myDate), 1)
    'lastDayInMonth = DateAdd("m", 1, lastDayInMonth)
    'lastDayInMonth = DateAdd("d", -1, lastDayInMonth)
    'SQL = SQL & " AND (([date] >= #" &  firstDayInMonth & "#) AND ([date] <= #" &  lastDayInMonth & "#))"

    myYear = year(myDate)
    myMonth = month(myDate)
    SQL = SQL & " AND ( EXTRACT(YEAR FROM date)="&myYear&" AND EXTRACT(MONTH FROM date)="&myMonth&")"

    SQL = SQL & " order by date,time"

    'Response.Write(sql & "&")
    myRS.Source = sql
    myRS.CursorType = 1
    myRS.CursorLocation = 2
    myRS.LockType = 2
    myRS.Open
    Response.Write( "recordCount=" & myRS.recordCount & "&" )
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2007 - 02:25 #4
ASP understøtter parameters !
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2007 - 02:28 #5
den sidste fejl må du nok lige eksperimentere med at fjerne og tilføje

    myRS.CursorType = 1
    myRS.CursorLocation = 2
    myRS.LockType = 2

for at se hvad det som driller
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:14 #6
jmc ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 22:47 #7
??
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 09:49 #8
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2007 - 13:10 #9
gerne