Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. januar 2007 - 08:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft .NET vs Visual Basic.NET

Jeg sad og lurede lidt på om det ikke var på tide at tage fat på lidt programmering igen.
Har tidligere gjort en del i VBA især i forbindelse med MS Office.

Men så er det at jeg undre mig over forskellen på Visual Basic.NET og Microsoft.NET, for ikke at tale om alle de andre udgaver af .NET.

Er der ikke nogle af jer der kan uddybe det lidt for en "mere mortal" som mig.

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. januar 2007 - 08:40 #1
Microsoft .NET er et framework, hvor det er muligt at kode op i mod i flere sprog, bl.a. VB.NET, C#.NET, J#.NET, hvilket betyder at hvis du koder i en af sprogene, ender du ud med det samme kompilerede kode, når du compiler.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2007 - 15:20 #2
MS .NET er frameworket
VB.NET er et sprog og en compiler til/i frameworket
1.0, 1.1, 2.0 og 3.0 er versioner af frameworket
Visual Studio er udviklings vaerktoejet
2002, 2003 og 2005 er versioner af Visual Studio
Express er gratis udgaven af Visual Studio

saa du skriver et VB.NET program til .NET 2.0 i Visual Studio 2005 Express
alias VB.NET 2005
Avatar billede blood.dk Nybegynder
31. januar 2007 - 08:51 #3
Tak for det.
Avatar billede blood.dk Nybegynder
05. februar 2007 - 07:16 #4
lukker