Avatar billede najib Nybegynder
29. januar 2007 - 20:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optiske kommunikation

Hej til alle

Jeg har bruge for lidt viden indenfor optiske kommunikation og på den baggrund har jeg søgt efter nogle gode bøger helst på DANSK på nettet og biblioteker, men det har desværre ikke lykkedes mig at finde. Det kunne være rart at få nogle hints fra netop dig (eksperten). Bøger, links alt har interessen.

jeg skal lave en elektrisk-optiske mediakonverter. det er en optiske kommunikations system som skal transmittere data full duplex over en enkelt fiber med 100Mbit/s.

så endnu engang alt gode råde og hints har interesse

på forhånd tak
30. januar 2007 - 00:13 #1
sidder her med en CVT-100BTFC (som er en medie converter 100TX-100FX) den indeholder et Agilent HFBR5103 transciever modul, og en atan (tror jeg der står) AT8992 samt en del modstande om kondensatorer til afkopling
Avatar billede najib Nybegynder
30. januar 2007 - 16:49 #2
Hej Rene: kender du nogle gode danske bøger om optiske kommunikation, hints til optiske power budget beregning... etc???  Jeg skal selv designe Receiveren.
30. januar 2007 - 20:57 #3
kender ingen bøger på dansk om det desværre.
Avatar billede najib Nybegynder
12. april 2007 - 21:48 #4
;-(