Avatar billede lone_a_p Praktikant
29. januar 2007 - 17:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilgængelige mapper og include()-funktion

Kære eksperter,

Jeg har et spørgsmål, som sikkert kan lade sig gøre på en eller anden måde - jeg kender den bare ikke :)

Jeg har en fil i www.mydomain.dk/mappe/includes_only.php

... som kun må "includes" i en anden php-fil

Jeg kan godt finde ud af include("mappe/includes_only.php") men så kommer problemet.

Man må ikke kunne skrive www.mydomain.dk/mappe/includes_only.php og så få adgang til denne fil i browseren.

Jeg tænkte om man på en eller anden måde kunne lave et med .htaccess? Men hvis jeg laver en htaccess-fil, hvor jeg får en pop-up box frem og bliver spurgt om brugernavn og adgangskode, bliver jeg også spurgt om det når jeg includer filen (og her skal jeg ikke blive spurgt om noget). Det er altså kun den direkte tilgang, som ikke må kunne lade sig gøre.

Nogen gode idéer?

Mvh Lone
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. januar 2007 - 17:20 #1
"bliver jeg også spurgt om det når jeg includer filen"  - nej, så bliver du ikke spurgt, med mindre du har sat password på mappen med den oprindelige fil. Så hold dine "specielle" includefiler i en mappe for sig (det er i hvert fald det nemmeste)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. februar 2007 - 00:57 #2
ok :) tak

et svar? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. februar 2007 - 01:23 #3
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. februar 2007 - 13:28 #4
ok :)