Avatar billede allinone32m Nybegynder
27. januar 2007 - 13:56 Der er 3 kommentarer

Host egen aspx side

Jeg vil gerne hoste min egen side, sådan at man udefra kan besøge min side.Er der en der kan hjælpe mig?

Jeg bruger Visual Studio 2005, hvor min side fungere fint når den kaldes lokalt. Nu vil jeg gerne kunne kalde den fra internettet.

Jeg har ISS v5.1 installeret og kan udefra kalde en almindelig html side.

Når jeg forsøger at kalde min default.aspx side så får jeg følgende besked/fejl:

Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable.  Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the application event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.

Nogen der har bud på hvordan jeg kommer videre?

Og hvor henne finder jeg den fejllog som noten taler om ?

jeg håber der er en der har løsningen.
Avatar billede anri Novice
07. februar 2007 - 10:18 #1
Fejlloggen finder du lettest ved at vælge start/kør og skrive "eventvwr".

Jeg tror det er fordi du ikke har enablet asp.net på din server..
Har jeg ret, hvis jeg antager at du kalder den lokalt igenem visual studio og der derfor står et portnummer efter localhost?  Eksempel http://localhost:54477
Avatar billede allinone32m Nybegynder
16. februar 2007 - 17:59 #2
Anri:
Nej det er ikke når jeg kalder Localhost.

Den fejl jeg får kommer når jeg forsøger at kalde min side udefra, som:

Http://IP/stil til default.aspx

Jeg har lavet en almindelig HTML side som jeg uden problemer kan kalde via ovenstådende sti dog med .html som afslutning.

Er der nogen der kan komme med en opskrift på hvordan jeg step by step enabler asp.net ???
Avatar billede anri Novice
16. februar 2007 - 19:30 #3
Du skal ud i en kommadoprompt, der går du ind i C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727 og kører "aspnet_regiis.exe /i"

Hvis problemet er det, jeg tror, så skulle denne kommando knytte .NET til din IIS