Avatar billede mr.t.man Nybegynder
27. januar 2007 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Image-fil på DVD

Hej..

Jeg har en image-fil af typen *.gi

Når jeg forsøger at brænde filen ud på en dvd-skive, beder den om at jeg indsætter en CD. Image-filen er lavet fra en CD, men jeg vil gerne have brændt den over på en DVD! Er det ikke muligt? Jeg bruger Sonic som brænderprogram.

På forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. januar 2007 - 15:34 #1
Det lyder som da jeg ville brænde en Iso CD på en DVD. Det var umuligt. Først
da jeg satte en DVD i drevet, ville det brænde. Så det kan du sikkert opgive.
Jeg brugte Nero 7 til at brænde.
Avatar billede migdaniel Nybegynder
27. januar 2007 - 19:38 #2
jeg har en måde at gøre det på.

1.markér alle filer på cdens image brug f.eks http://www.pcworld.dk/download/48/1058/hent alcohol

2.lav image fra cden

3.mount cd-image på virtuelt drev

4.markér alle filer på virtuelt drev

5.træk over på tom dvd-skive og slip

6.windows laver nu en cd afbildning fra image

7.(på dvd drev) i venstre side står der "Skriv disse filer til cd/dvd" klik der

8.guiden cd-skrivning opstår nu følg den

det var så det, det virkede med mig der var det bare fra dvd til cd...
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
28. januar 2007 - 00:48 #3
Okay... det lyder jo enkelt og let. Men jeg fatter ikke ret meget af det. Jeg har hentet alcohol og har fuldført step 3. Så skal jeg markere filerne på det virtuelle drev... og hvordan gør jeg det? Jeg kan ikke komme ind på det virtuelle drev via denne computer eller via alcohol.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 00:55 #4
Hvorfor i al verden alt det bøvl? Hvorfor ikke bare brænde det image
på en CD?
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
28. januar 2007 - 01:34 #5
Fordi jeg kun benytter dvd-medier. CD'en er jo en gammel sag :-)
Desuden undrer det mig - og irriterer mig - at det ikke kan lade sig gøre at brænde et image fra en cd over på en dvd. Det giver ligesom ikke rigtig nogen mening - i mine øjne...!
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 16:00 #6
Jeg kan ikke følge dig i dine betragtninger over CDén til data, men det er
selvfølgelig din egen sag:)
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
07. april 2007 - 17:16 #7
-