Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
25. januar 2007 - 14:08 Der er 5 kommentarer

Ikoner i Process linjen

Hej allesammen, Jeg vil gerne have fjernet nogle ikoner fra min system tray så de ikke kan findes på nogle måder ...
Avatar billede falster Ekspert
25. januar 2007 - 14:38 #1
Her er et par muligheder. (Men måske er der flere).

Det letteste er, hvis programmet har en genvej i mappen
C:\Documents and Settings\[BRUGERNAVN]\Menuen Start\Programmer\Start,
så blot at slette genvejen.

Programmet kan også have en værdi i registry under denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
hvor man så sletter værdien. Hvis man er helt sikker.
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
25. januar 2007 - 14:43 #2
Tror du har forstået mit spørsmål... eller også har jeg misforstået dit ... De ikoner nede ved uret, vil jeg have fjernet så de ikke kan ses ...
Avatar billede falster Ekspert
25. januar 2007 - 14:54 #3
Jeg tror, at vi forstår hinanden. Men der er vist mange muligheder. Ovennævnte er blot de mest enkle.

Hos mig havde f.eks. programmet til håndtering af en ekstern harddisk en ikon i systray og en værdi i ovennævnte registry-nøgle. (Som jeg så kunne fjerne).

Andre gange styres det inde fra det konkrete program ved nogle settings a la "Run this program when Windows starts" eller "Minimize to tray at start up" e.l.

Håber, at dy får det løst.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. januar 2007 - 15:01 #4
Er det bare ikonet der skal fjernes, eller skal programmet slet ikke starte op?

Hvis det bare er ikonet:
Højreklik på "Start" -> Egenskaber -> Proceslinje -> Tilpas -> Klik under "Handling" ud for de ikoner du ønsker skjult, og vælg "Skjul altid"

Det løser desvære ikke sidste del af dit spørgsmål, da de jo kan findes igen ved at vælge "Vis altid"
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
25. januar 2007 - 15:06 #5
Vis man siger "Skjul altid" kan man bare trykke på den der pil .. men den forsvinder ikke ... Hvis i kender Samurize i det kan man fjerne dets ikon nede system trayet.. så det ikke kan lukkes ...