Avatar billede casperse Nybegynder
23. januar 2007 - 16:26 Der er 8 kommentarer

TDC opsætning med Zyxel Prestige 650R-31

Hej Eksperter

Jeg har opsat en gammel købt Cybercity router på mit nye TDC forbindelse. En Zyxel Prestige 650R-31

Og der er endelig lykkedes mig at få forbindelse til internettet men efter en times tid skal jeg resette ADSL modemét?

Min opsætning er følgende:
Screen capture:
http://img261.imageshack.us/my.php?image=adslsetup1dq.jpg"

Mode: Routing
Encap: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 110
ATM QoS Type: CBR
Peak Cell rate: 0
Sustain cell rate: 0
MAx. Burst Size: 0
IP Adress: Obtain IP Auto...

Den dør efter et stykke tid også selvom jeg surfer med stor aktivitet? Kan det være en load faktor? Hvis jeg starter Firefox med 22 tabs....så dør den ret hurtigt eller kan det være et tilfælde, men efter et reset er jeg på igen?

HJÆÆÆÆLP!!!! det er ved at drive mig til vanvid... )-;
Skal jeg købet et nyt ADSL modem? isåfald hvilket?

Mvh
Casperse
Avatar billede casperse Nybegynder
23. januar 2007 - 17:57 #1
Jeg har følgende setup:

Adslmodem (Zyxel Prestige 650R-31) <-> D-LINK Router (DI-724GU) <-> LOKAL NET

Har do testet mit modem alene så mener ikke at min D-link router har noget med det at gøre...Fortæller det bare for at alle kan forstå hvorfor settings er som de er på mit ADSL modem (-:

Kan ikke få Bridge til at virke...men nedestående settings er vel ok?

******************************
ADSL MODEM:

WAN Settings
Mode: Routing
Encap: ENET ENCAP
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 110
ATM QoS Type: CBR
Peak Cell rate: 0
Sustain cell rate: 0
MAx. Burst Size: 0
IP Adress: Obtain IP Auto...

LAN Settings:
DHCP: NONE

IP: 192.168.1.1
Sub: 255.255.255.0
RIP Dir: None
RIP Ver. N/A
Multicast: None

************************************
Avatar billede jtm Nybegynder
29. januar 2007 - 08:43 #2
650'eren har nogle problemer med at håndtere for mange forbindelser

find din gateways ip adresse og gør følgende i en kommandoprompt

telnet <ip adresse for gateway> 23023 <enter>
indtast dit password og tryk enter
24 <enter>
8 <enter>
skriv
ip nat iface wanif0 <enter>
du kan nu se hvor mange forbindelser der bliver åbnet
du kan også fra hovedmenuen trykke
24 <enter>
1 <enter>
her kan du blandt andet se hvor belastet routerens cpu er
Avatar billede casperse Nybegynder
30. januar 2007 - 18:49 #3
Tak for info...Den "frøs" ved 4% CPU....Så den er ikke overloaded.
Svært ved at se et tal på trådene men der er mange og en side er ikke nok....
Men kunne være sjovt at prøve med et bedre ADSL modem...for at se om det er fordi den ikke kan håndtere de mange forbindelser?
Avatar billede jtm Nybegynder
30. januar 2007 - 22:24 #4
hvis der er flere hundrede forbindelser, så får den problemer, der kan maks være 1024, hvis du er helt deroppe, så er det sikkert det der er problemet.

Nogle gange er det spyware eller virus der laver de mange forbindelser, så prøv evt at checke for dette.
Avatar billede casperse Nybegynder
01. februar 2007 - 20:15 #5
Hejsa kig lige på de her screen dumps siger ikke mig så meget....

http://img62.imageshack.us/img62/7476/cpucr5.jpg
[url]http://img62.imageshack.us/img62/7476/cpucr5.jpg[/url]

http://img217.imageshack.us/img217/6499/natsd7.jpg
[url]http://img217.imageshack.us/img217/6499/natsd7.jpg[/url]

Jeg har som sagt 4 maskiner på + en webserver/FTP...etc så det kan hurtigt løbe op...
Avatar billede casperse Nybegynder
01. februar 2007 - 20:16 #6
Avatar billede jtm Nybegynder
01. februar 2007 - 23:01 #7
når du kører ip nat iface wanif0
så kan jeg se at de viste forbindelser alle er fra samme computer med ipadressen 192.168.1.2
det ser ikke ud som om den er færdig med at vise forbindelserne, da der ikke står ras> i bunden.
de fleste af de ipadresser der tilgås (External-IP) er RIPE, du kan se hvem det er ved at skrive ip-adressen på følgende link.

http://www.arin.net/whois/

Der ud over var der forbindelse til Abovenet og Microsoft.
Hvis du pludselig får en masse forbindelser til noget du bestemt ikke mener du selv tilgår, så kan det være spyware/virus

Hvor mange forbindelser havde du? prøv også og undersøg om det er fra samme Internal-IP. Hvis det er din servers ip, så kan det være fordi den laver vildt mange forbindelser.
4 maskiner + en webserver/FTP er nok også i overkanten af hvad routeren kan klare
Avatar billede casperse Nybegynder
03. februar 2007 - 18:06 #8
Jeg har følgende setup:

Adslmodem (Zyxel Prestige 650R-31) WAN - 192.168.1.1 <-> 192.168.1.2 D-LINK Router (DI-724GU)192.168.0.1 <-> LOKAL NET 192.168.0.X-256

Så ja alle forbindelser fra alle maskiner går igennem min Router 192.168.1.2 (Min ADSL router kører med alle porte lige igennem).

OK hvis det er mit ADSL modem der sætter begrænsningen har du så et alternativ til hvilket modem der kan klare dette? min gamle cybercity Cisco adsl lavede aldrig bøvl med samme setup...Men den kan ikke købes mere