Avatar billede ss Nybegynder
23. januar 2007 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom FTP og Ingen Passive mode?

Hej.
Jeg har sat en FTP-server op på en linuxmaskine med Proftpd som er integreret i XAMPP. Min router har jeg ikke gjort andet ved ind at angive min server-ip som såkaldt DMZ. Jeg har ingen anelse hvad det er men manualen siger: "DMZ host forwards all the ports at the same time." Så jeg går ud fra at jeg ikke skal tænke på at forwarde porte? Ellers må i meget gerne sige hvilke.

Problemet er at når jeg bruger en client som fx SmartFTP så går der 20 sekunder eller lign. før den får forbindelse, men når den så har forbindelse så kører alt rimelig hurtigt. Desuden virker det kun når jeg prøver med Active Mode. Med Passive Mode får jeg slet ikke forbindelse.

Hvordan får jeg sat op så Passive Mode virker. Hvad kræver det af min ProFTPD-config-fil og hvad kræver det af routeren. Og hvorfor kører den så langsomt når den skal connecte?

På forhånd tak!
Avatar billede ebe Praktikant
23. januar 2007 - 16:55 #1
dmz er "demilitarized zone" dvs. den maskine står uden firewall. Jeg ville fjerne dmz, og route port 21 til den maskine som har ftp serveren. Passiv mode bliver lidt vanskelligere, der skal du vist bestemme i serveren hvilket portområde den skal bruge til passiv, og så åbne dem i ruteren. Men jeg har aldrig rigtig fået passiv til at virke hos mig selv.
Avatar billede ebe Praktikant
23. januar 2007 - 16:56 #2
men jeg kører selv warftp.
Avatar billede ss Nybegynder
23. januar 2007 - 17:36 #3
Jeg ved godt at det nok er smartest at forwarde hverenkelt. Jeg gjorde det bare for at være sikker på at portene var åbne, for at fjerne den fejlkilde.

Nogle andre der har fået passive mode til at virke?
Avatar billede ss Nybegynder
30. december 2008 - 01:14 #4
lukker