Avatar billede minau Nybegynder
22. januar 2007 - 23:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Typo3 backin login

Hvilken bruger/pass skal jeg bruge til at logge ind på backend af typo 3 ?

Der står ganske vist at det "nok" er admin/password jeg skal bruge. men lige meget. Det nytter ikke.

Også Selvom jeg synes jeg har gravet i Quickguide, FAQ og google samt crawlet igennem complet dokumentation så har jeg ikke funder løsningen.

Har prøvet at geninstallerer og downloade det hele igen. ind og ud. Suk. Også prøvet bruger/koden til databasen. Intet dutter

Jeg vil jeg bare instalere det. suk...

Mon der var nogen der kunne give mig et lille skub til hvordan jeg  logger ind i backend admin?
Avatar billede minau Nybegynder
22. januar 2007 - 23:12 #1
Eh ja - glemte måske lige at skrive at der er tale om en ny installering af typo 3. Alt med database ser ud til at fugerer fint.
Avatar billede jensgram Nybegynder
22. januar 2007 - 23:31 #2
Jeg havde samme problem engang. Slog "strict mode" fra i MySQL-opsætningen (se evt. http://bugs.typo3.org/view.php?id=4693).

sql-mode="MYSQL40"

i my.ini
Avatar billede webname Nybegynder
24. januar 2007 - 18:47 #3
læs dokumentationen til typo3 evt på typo3.org
Avatar billede minau Nybegynder
24. januar 2007 - 23:23 #4
tak webname. Det var det bedste råd i hele verden. Hvis det da ikke var at jeg (som angivet i spørgsmålet) allerede har prøvet at crawle den igennem... Bare rolig. Jeg gider ik spørge om noget SÅ simpelt uden at prøve at have min egen efterforskning lidt i orden.

jensgram: Dit svar var LIGE i øjet. Smid et svar

Jeg havde godt lagt mærke til at der stor MySQL 4 over det hele - men tænkte at det måske gik.

Men da fejlen ligesom ikke lod sig vise i nogen SQL fejl så havde jeg udelukket at det skulle være fejlen.
Avatar billede jensgram Nybegynder
25. januar 2007 - 08:34 #5
Nej - det gav mig også grå hår på et tidspunkt. Tror en ny Typo3-minor er på trapperne.