Avatar billede jimpp Nybegynder
22. januar 2007 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Login uden Session / Cookie

Hej.

Jeg sidder og skal lave et Login system (med MSSQL) der skal fungerte som et fælles system for alle vore mindre sites/systemer som er skrevet i Henholdvis ASP og ASP.NET.

Mit problem er hvordan det skal gøres, har tænkt lidt på noget MD5 ell. RS4 men har ikke kunne finde nogen sider på nettet som forklarer hvordan det kan gøres, så er der ikke en herinde der sidder med et link til en side der forklarer det ganske overkommeligt :)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 19:34 #1
du skal vel kunne genkende brugeren mellem hvert request, og har derfor brug af session - eller cookie objectet ?

/JJ
Avatar billede jimpp Nybegynder
22. januar 2007 - 19:34 #2
Det skal laves uden - desværre

Det må kunne lade sig gøre
Avatar billede jimpp Nybegynder
22. januar 2007 - 19:50 #3
HAr fundet en løsning - lukker :)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 20:03 #4
husk at skrive din løsning så alle andre kan få glæde af den :)... er også meget interesseret i at vide hvordan du uden at benytte session/cookie kan genkende brugeren på tværs af din application. - på en mere fornuftigt måde