Avatar billede huffen Nybegynder
22. januar 2007 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

åbning af port på en belkin54g router, til hosting af wc3 spil

jeg vil gerne kunne hoste wc3 tft battlenet spil, men skal vist have åbnet en port i min router, såvidt jeg kan se er det port 6112. jeg tror nok min router hedder belkin54g. jeg er ikke den skarpeste til det med routeren men jeg kan dog komme ind på den har jeg fundet ud af. 100 point

tak på forhånd
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 14:57 #1
skal jeg svare dig på om 2 min. er lige ved at downloade manualen så jeg kan sige hvor og hvad du skal gøre
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:07 #2
Log ind på routerens web interface.
Klik "Firewall - Virtual Servers"
Der udfylder du så en description
inbound port = 6112-6112
vælg om det skal være TCP eller UDP
Private address: Den IP din computer har, hvis du er i tvivl så Klik Startmenu->Kør "cmd" [Enter], så åbner en commando-promt. Skriv "ipconfig" , under IP-adresse står din IP som computeren har fået.
private port: 6112-6112
Check Enable
Apply Changes

Skriv hvis du skal hav forklaret det bedre :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:10 #3
Avatar billede huffen Nybegynder
22. januar 2007 - 15:15 #4
3 spørgsnål.

skal det være udp eller tcp ? hvad er evt forskellen ?

hvad skal der stå i description ?

og hvad skal private port stå på ? blank ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:16 #5
Det skal være TCP, læste lige på Blizzard's side at det er den der skal åbnes for.

description = beskrivelse, så du må selv om hvad der står.

[quote]private port: 6112-6112[/quote]
Avatar billede huffen Nybegynder
22. januar 2007 - 15:43 #6
jeg fandt en funktion på routeren der gjorde det automatisk, dumme mig, men lav et svar så jeg kan smide de point efter dig, og tak for hjælpen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:44 #7
Var så lidt :) . Lå Warcraft3 allerede i den dropdown?
Avatar billede huffen Nybegynder
22. januar 2007 - 23:12 #8
ja, den hed bare blizzard battlenet, stupid me :-)