Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 10:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook nægter at starte

Hejsa. Jeg får denne fejl meddellelse

Microsoft Outlook kan ikke startes. Outlook-vindue kan ikke åbnes. Mappesættet kunne ikke åbnes. Serveren er ikke tilgængelig. Kontakt administratoren hvis tilstanden fortsætter.

Det var så fejlen. Og nu er det sådan er jeg er Admin og jeg aner ikke hvorfor denne fejl kommer og hvordan jeg retter den. Den eneste løsning jeg har er at indlæse en backup af Outlook.pst filen.

Men jeg er intersseret i hvorfor den laver denne fejl.

Mvh Klaus
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 10:11 #1
Kører du outlook op mod en exchange server?
Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 10:25 #2
Ja jeg kan godt se at jeg glemte at give nogle flere oplysninger.

Vi har en Windows 2000 Server som brugerne logger på. I det her tilfælde har vedkommende en Windows XP Pro som de logger på fra. Og hver bruger har deres egen Outlook.pst fil liggende. Altså ingen Exchange server.
Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 10:29 #3
Og emdmu 1 ting. Vi har mange brugere og der er aldrig fejl med deres mail. Men med denne her - jeg tror det er 10. gang denne fejl kommer. Eneste løsning har været at gå en dag eller 2 tilbage og restore den fra backup. Men på den måde mistes en del mail. Og det er desvæære min chef's mail så det er ikke godt.
JEg har endda givet hende en ny maskine bare for at prøve et eller andet men ligelidt har det hjulpet.
Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 10:31 #4
Damn - endnu 1 ting. Løsning kunne jo være at køre backup'en ind igen men vores backup har desværre ikke kørt hele sidste uge så det er over 1 uges mail hun mister :(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 10:35 #5
Har lige læst der er andre der har haft samme problem, der har det dog hjulpet at køre "SCANPST.EXE" som skulle reparerer.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 10:36 #6
Du kan læse om Scanpst.exe her: http://support.microsoft.com/kb/287497/da
Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 10:48 #7
Det prøver jeg lige.
Avatar billede thechad Nybegynder
22. januar 2007 - 14:28 #8
så fik jeg det afprøvet - og den kunne faktisk godt lave pst filen igen uden at skulle have fat i backup'en. Der var desværre en del fejl hvoraf den ikke kunne lave nogle af dem.

Men hvorfor er det den gør det? Kan du/I svare på det?

Tak for hjælpen "so far" og også for den hurtige hjælp :)

Det med pointene skal vi nok finde ud af jeg vil bare gerne have svar på det hele, hvis det er muligt
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 15:30 #9
Kan desværre ikke sige hvordan der er opstået fejl :( Der ville jeg nok prøve at kontakte Microsoft for at høre om de kan svare på det.

Smider lige et svar, så kan du dele hvis der er andre der kommer med nogle guldkorn :)
Avatar billede thechad Nybegynder
30. januar 2007 - 10:25 #10
Så nu skulle du have fået dine point. Jeg har fået svar fra hvor vi køber vores Microsoft-ting. De henviste til Microsoft - og det koster hvis kassen at få hjælp fra dem såe....

Nogen som kender til hvorfor fejlen kommer?